Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte komma in på iTMS längre

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 15:20

Jag kan inte komma in på iTMS längre. När jag klickat på att jag endast vill "browse" kommer
flaggorna upp, men det spelar ingen roll vilket land jag väljer, man kastas bara tillbaks till
första fönstret igen.

• Oregistrerad
  • 2004-11-21 15:27

Det tycker jag låter positivt på något sätt

• Oregistrerad
  • 2004-11-21 15:36

Ja, men man blir onekligen konfunderad, är det en begränsning, ett tillfälligt fel...
eller rent av positivt?

Det här var ett nytt beteende! Jag brukar skrota runt rätt mycket i iTMS och har aldrig varit med om detta. Jag noterar att meddelandet är annorlunda än förut; då kom man per default in i den landsbutik man senaste gången besökt efter att ha klickat på "ja, ja, jag vet att jag inte kan handla"-knappen...

Hmmm...

Jag är inne på Music Store just nu... Men jag kommer ihåg att det inte fungerande dagen innan europa-lanseringen.

Ursprungligen av Kristian B:

Jag är inne på Music Store just nu... Men jag kommer ihåg att det inte fungerande dagen innan europa-lanseringen.

Klickade du på en länk för att komma till en viss låt eller album? Då fungerar det nämligen.

Ursprungligen av Pegges:

Klickade du på en länk för att komma till en viss låt eller album? Då fungerar det nämligen.

Nepp, men jag gick in för några dagar sedan, antagligen därför det fungerar.

Jag upptäckte också detta för någon dag sedan. Märkligt att det beter sig så, men det kan ju tyda på något även om det inte är så troligt.

Det funkar dock än så länge om man går via en länk direkt till en låt eller artist, eller om man söker i Music Store med sökfältet.

Frågan är varför någon överhuvudtaget varit inne och ändrat i beteendet för iTMS om det inte är någonting på gång. Men vad?

• Oregistrerad
  • 2004-11-22 01:07
Ursprungligen av mrubenson:

Jag upptäckte också detta för någon dag sedan. Märkligt att det beter sig så, men det kan ju tyda på något även om det inte är så troligt.

Det funkar dock än så länge om man går via en länk direkt till en låt eller artist, eller om man söker i Music Store med sökfältet.

Frågan är varför någon överhuvudtaget varit inne och ändrat i beteendet för iTMS om det inte är någonting på gång. Men vad?

Lit tidigt för Canada va? Det är väl den 26 de skall in. SE på tisdag kanske. Det vore på tiden.

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-22 03:27

Kanske för att jag har laddat ned för många av deras Musik Videos med iTMS Extractor.

• Oregistrerad
  • 2004-11-24 13:10
Ursprungligen av kjelle:

Lit tidigt för Canada va? Det är väl den 26 de skall in. SE på tisdag kanske. Det vore på tiden.

Idag är det onsdag och det går fortfarande inte idag.....samma "loop"....alltså att man kommer tillbaka till "Country Warning"s-texten när man valt flagga (detta gäller även Belgien för min del). Undra om Apple känner till "Problemet"?

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-11-24 13:12

Så här var det för mig innan apple släppte music store här i Belgien.

• Oregistrerad
  • 2004-11-24 14:09
Ursprungligen av Robban B:

Så här var det för mig innan apple släppte music store här i Belgien.

Ja sa ju att problem med att det inte funkar är positiva saker när det är på en Mac

• Oregistrerad
  • 2004-11-24 18:49
Ursprungligen av Pär:

Ja sa ju att problem med att det inte funkar är positiva saker när det är på en Mac

Det är säkert positivt för några medborgare i något land. Krånglet har dock pågott betydligt längre nu än förra gången det var utökning. Håll tummarna för Sweden.

• Oregistrerad
  • 2004-11-24 18:51
Ursprungligen av Pär:

Det är säkert positivt för några medborgare i något land. Krånglet har dock pågott betydligt längre nu än förra gången det var utökning. Håll tummarna för Sweden. (och när det funkar får ni gärna tala om det. Sitter någon dag till med endast p800 anslutning mot nätet)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-24 13:24

Jag har också märkt detta, men om du skriver in nåt i sökrutan i iTunes så kommer du in. Funkade för mig i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2004-11-24 20:23

Hade problem igår när jag försökte. Idag hamnade jag där på grund av att jag råkade klicka på fel ställe. Så mit råd är: Försök inte. Råka.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 20:44

Hittade denna notis på macfixit.com

http://www.macfixit.com/article.php?story=20041124030740156

Tydligen har de från och med iTunes 4.7 lagt in IP-nummerspärrar så att man inte kommer in från andra länder än de som får handla.

Detta verkar bara bli värre och värre, sa han pessimistiskt

Janne

-----------------------
Janne Suhr
Color Consult AB
Stockholm
http://www.colorconsult.se

• Oregistrerad
  • 2004-11-25 08:50

idag (torsdag) kommer jag inte ens åt flaggorna....va tusan sysslar Apple med egentligen? Är det lönt att man har en textlänk som säger "You will be able to browse music and listen to previews, but you won't be able to purchase music. To Browse a music store, click here" när det inte ens går att komma åt storen från det hållet. En sökning från sökfönstret funkar dock men jäkligt störigt ändå.....grrr!

Apple släpp nu den förbannade Musik Store i Sverige (och resten av världen) och låt inte M$ hinna ikapp med sin nya musikflopp....öhh....shop!

• Oregistrerad
  • 2004-11-25 08:52
Ursprungligen av Jedih:

idag (torsdag) kommer jag inte ens åt flaggorna....va tusan sysslar Apple med egentligen?

Dom sparar väl in på all bandvidd dom kan då alla som köpte en svart iPod sitter och laddar ner U2:s ny album

• Oregistrerad
  • 2004-11-25 11:50
Ursprungligen av Pär:

Dom sparar väl in på all bandvidd dom kan då alla som köpte en svart iPod sitter och laddar ner U2:s ny album

Ahhh......där har vi svaret ju

Det är likadant på iTunes för PC-- störande. Jag brukade gå in varje dag.

Offtopic men smått roligt: Jag har alltid, alltid problem med att alla PC datorer i ett nätverk ser varandra, även om alla inställningar ska vara 'helt rätt'. Nåt som däremot alltid funkat för mig är att dela itunesbiblioteken. Även mellan PC och Mac. Jag ser knappt andra datorer, jag kan inte skriva ut.. men visst fasen kan jag lyssna på min musik

Gå in via apples egen hemsida på:
länken

varsågoda.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-26 15:10

Hur är det med lanseringen i Canada? Var det inte sagt i slutet av november? Eller var det bara ett rykte?

Ursprungligen av rk:

Hur är det med lanseringen i Canada? Var det inte sagt i slutet av november? Eller var det bara ett rykte?

Har kommit:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=57945

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 11:50

Enligt Expressen går det tydligen hur bra som helst att handla på iTMS:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=212211

"För den som vill ha en viss låt är det bästa att hålla sig till de lagliga förmedlingarna, såsom iTunes. De har ett stort utbud till ett relativt lågt pris, säger Jim Olsson".

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 13:04
Ursprungligen av Spinalis:

Enligt Expressen går det tydligen hur bra som helst att handla på iTMS:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=212211

"För den som vill ha en viss låt är det bästa att hålla sig till de lagliga förmedlingarna, såsom iTunes. De har ett stort utbud till ett relativt lågt pris, säger Jim Olsson".

Tja... skall det hända något så gör det väl det nån gång efter 00:00 i natt. Det var väl så sist, i slutet på oktober, när de gav bl.a. finnarna möjlighet att handla. ITMS Canada står ju enligt Apple kvar som novemberlansering. 11 timmar kvar?

Det kan också bero på STIM. Enligt STIM's regler så måste ersättning betalas även för så kallade "smakprov", det innefattar med andra ord "previews" på ITMS. Jag kan inte tänka mig att Apple tycker att det är speciellt roligt att pröjsa pengar till Svenska STIM när de inte kan sälja något här än.....

Men jag hoppas att det beror på något helt annat.

• Oregistrerad
  • 2004-12-01 20:31

Ha! nu funkar det som vanligt igen :-). Efter att först ha varit irriterad över att inte komma in väcktes visst hopp om Sverigelansering av iTMS... nu är jag på ett sätt besviken att det inte blivit så. Man är aldrig nöjd...

1
Bevaka tråden