Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soundtrack till Saab93-cab reklam?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vi håller på att svänga ihop en plojjgrejj i skolan och jag skulle behöva ha tag på spåret i saab's 93-cab reklam. Har snackat med musikörat i Uppsala (dom kan allt i vanliga fall), gogglat, mailat SAAB utan framgång.

Sökte på Californa i iTunis Music Store med 250 träffar som resultat (suck!)

Nå´n som vet vad det är för låt dom kör?

Om nå´n vet vad Nordea's "...come on, come on. World is moving..."-track heter vore det också värt guld!

tack och bock!

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-11-23 08:27
Ursprungligen av iJohannes:

Hej,

Vi håller på att svänga ihop en plojjgrejj i skolan och jag skulle behöva ha tag på spåret i saab's 93-cab reklam. Har snackat med musikörat i Uppsala (dom kan allt i vanliga fall), gogglat, mailat SAAB utan framgång.

Om nå´n vet vad Nordea's "...come on, come on. World is moving..."-track heter vore det också värt guld!

tack och bock!

Jag zappar så snabbt ifrån reklam att jag aldrig ser någon... men om du ger mig lite mer text, ifall du minns, så kanske jag kan hjälpa dig. Jag kan ju inte gärna be dig nynna låtarna här

• Oregistrerad
  • 2004-11-23 08:30

Det är balla låtar iaf!! Men jag vet tyvärr inte vad dom heter

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-11-23 08:32

Bästa reklamlåten så här långt är när tvillingarna åkte berg- och dalbana (har glömt både låt och vad det var reklam för nu) och Grisen Skrikers "När du fyller 65"

Jag ska memorera texten nästa gång. Har fortfarande inget svar och har SPAM:at hela SAAB-promotiion avd.

• Oregistrerad
  • 2004-12-07 21:25
Ursprungligen av iJohannes:

Hej,

tack och bock!

Enkelt, skriv ner några rader om när reklamen visades och maila eller ring till SAAB. Dem har nån som har koll på deras multimedia avdelning eller företaget dem anlitat vilket i sin tur kan hjälpa dig.
Glöm inte att du kan behöva tillstånd om ert slutresultat spelas för många människor i tex en aula.

jag har gjort en liknande grej då Ramlösa hade en grymt bra reklam låt. Jag ringde dem och dem mailade tillbaka att gruppen faktiskt var helsvenska. Heed - Seldom Seen. Kolla in den gruppen och framförallt den låten, svinbra...

Lycka till..

Jag matade in de väldigt originella sökorden "california" "sun" och "saab" i Google och den här sidan var en av de första den hittade. Kanske kan vara något.

/iTiny

1
Bevaka tråden