Jag är ägare av en DLP proktor, under 20 tkr. Visst kan man byta ut tv´n mot denne, kan säga att projektorn är enkel att hantera. Svärtan på DLP projektorna är bra, och framförallt kommer de att bli bättre, när det gäller svärta, kontrast så välj en DLP, om du är orolig för rbe (regnbågseffekten) kolla först, jag har som sagt en och ingen som har kollat på den har tänkt på det. Sen så är det så att DLP projektorna blir bara bättre och bättre och kanske om 3 år så kommer dlp projektorerna att ha 3 dlp chip och då är rbe historia.
Men DLP är framtiden, om du funderar på projektor, lcd nja de försöker krama ur det sista ur den tekniken.
Jag är filmare och oxå filmälskare därför har jag valt att enbart se film på den, eventuellt andra evenemang bara för att inte förstöra magin av att bilden är stor. Att kolla på vanlga program på en 80" känns rätt meningslöst.
platta tv appareter är snyggare än de äldre men saken e den att de är rätt fula när den inte används, ett svart hål i väggen - mmm snyggt.
Där är fördelen med projektor, allt försvinner när man inte använder den, duken åker upp i taket och projektorn är gömd ovan blickfånget.
Gillar du film - köp en projektor, 80 - större bild det slår allt, under 20 tkr får du idag en bra projje att börja med, behåll din gamla tv för nyheter o annat och göm den gärna, eller varför inte kasta ut skiten, se bra film istället.