Hej! Ni vet sådana äckliga externa trådlösa nätverkskort som man kopplar till USB porten eller ibland PCI porten eller vad det heter.. Jag har ett gäng sådana som fungerar till PC, de har alltså mjukvaran som krävs för att fixa det till PC. Jag läste någonstans (tror det var på www.macfeber.se men det är inte alls säkert) att det fanns en sida där man kunde ladda ner macdrivrutiner för de flesta externa trådlösa nätverkskort som man kopplar till USB porten. Jag vet att D-link gör en som fungerar och har drivrutiner för både mac och pc. Jag har en mac utan airport som jag gärna skulle vilja kunna surfa trådlöst med och det hade varit bra om jag slapp köpa nya grejer som jag redan har...Någon som vet något om det här eller har jag drömt? MVH /Henke
Denna säler Macoteket och den funkar till både mac och pc!
DLink DWL-122 USB -> AirPort Adapter
USB till AirPort, 11Mbps trådlöst LAN adapter.
OBS! Fungerar enbart med MacOS X 10.2.6 eller senare
DWL-122 är en USB-till-Wireless adapter för anslutning av bärbara eller stationära datorer som med sitt konkurrenskraftiga pris och enkla handhavande lämpar sig väl för både konsumenter och mindre företag. DWL-122 ansluter trådlöst enligt standarden IEEE 802.11b och ansluts direkt i datorns USB port eller via den medföljande förlängningskabeln. Strömförsörjning sker via USB porten.
Detta innebär att man kan konvertera i stort sett vilken USB bestyckad dator som helst, laptop eller stationär dator, till en trådlös produkt enligt IEEE802.11b standarden.
Funktioner:
- 11Mbps trådlös USB adapter
- Drivrutiner för Windows 98 (SE), ME, 2000, XP, MacOS X 10.2
- 64/128 bitars WEP-kryptering
- Webb baserad konfiguration