Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en idé ang Apple-produkter

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej,

det här är mitt första inlägg på 99mac. är en blivande Mac-ägare och har precis beställ en iBook och en iPod som jag ser jättemycket fram emot!
vad jag tänkte på är varför Apple inte har nosat på mobilbranschen än. tänk er det här: en iPhone - en kombinerad iPod och mobiltelefon på samma gång. tänk bara att kunna tanka ner låtar via iTunes (som givetvis är inbyggt i iPhone) vart man än är, när som helst. dessutom kan bluetooth-funktionerna utökas maximalt och perfekt integreras med din Mac.
Apple skulle klå både Ericsson och Nokia med hästlängder vad det gäller design, utformning och funktion. så...varför inte? någon som vet om Apple går i dylika tankebanor?

vill också passa på och säga att det här verkar vara ett riktigt trevligt och bra forum!

• Oregistrerad
  • 2004-11-25 21:38

Jag tror det är oerhört svårt att slå sig in på mobilmarknaden. Det finns en par-tre, kanske fyra giganter och den plats Apple i så fall skulle kunna ta är väl den som Nokia i princip har idag - ungdomliga telefoner och sortiment inriktat mycket på livsstil. Ericsson har väl tagit en del andelar där sen de slog sig ihop med Söny också. Sen ska väl 3G utökas bra mycket mer än nu - utanför storstäderna t.ex. - för att det ska gå att tanka låtar på riktigt och så. Jag tror knappast Apple kommer börja göra mobiler även om tanken naturligtvis är häftig. En blank, vit telefon med sådär stilren, clean design...

Ericssons Z200 känns nästan lite som något Apple skulle kunnat gjort om de gjorde mobiler faktiskt! Den med vita skalet.
http://www.comparestoreprices.co.uk/mobile-phones/sony-ericsson-z200-white.asp

jo, givetvis svårt, men det känns ändå som om Apple har en väldigt omfattande teknikutveckling, så att producera mobiltelefoner borde inte vara några problem.
men som du säger, i dagsläget är det nog på snudd omöjligt. 3G-nätet behöver nog också komma upp i riktiga bredbandshastigheter först.

hehe japp!

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 00:06

Visst, tanken är som sagt eggande. En skillnad dock mellan Nokia och Apple är ju att Nokia i sin bransch säljer till majoriteten av användarna, Apple till minoriteten.

Blir nog lite väl kompromisser för Apple om de ska kunna bli stora på marknaden. Fast de kanske kan agera i liten skala, men även det känns väl tveksamt minst sagt.

Kanske ämne för en ny tråd här: vilka mobiler ser mest Apple ut? Vilka matchar datorn bäst?

TILLÄGG: Är det bara vi två här eller?

Ursprungligen av estberg:

jo, givetvis svårt, men det känns ändå som om Apple har en väldigt omfattande teknikutveckling, så att producera mobiltelefoner borde inte vara några problem.
men som du säger, i dagsläget är det nog på snudd omöjligt. 3G-nätet behöver nog också komma upp i riktiga bredbandshastigheter först.

hehe japp!

Kanske apple går och samarbetar med en mobiltelefontillverkare...

iPhone, ny mobil från nokia-apple!

--
D

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 00:47

Den måste ju ha nån fyrsiffrig kombination också, typ 4530 eller 6690. iPhone 6690, det är bra. Pitcha det för VD:arna.

Fan, vars i Brighton bor du? Jag jobbade och bodde där i våras.

Varför inte iPhone G1, iPhone G2, iPhone G3 osv.

Mile oak, portslade... Ta buss 1 eller 1A så kommer du till mig

Pluggar på Swedish Folk Highschool (Loxdale Centre) i Portslade.
Vart jobbade och bodde du? Nyfiken

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 01:27

Okej, vad roligt.

Jag bodde på Queen's Park Road, bredvid Queen's Park. Ovanför Kemptown alltså, går man rakt ner kommer man ner ungefär vid Aqauarium:et. Jag jobbade på Lighthouse som praktik. Ligger på Middle Street, en tvärgata upp från Marine Parade, typ mitt emellan pirerna, ganska nära Churchill Sq. Är du där nån gång, så hälsa från Henrik!

Tala om switcher-insats, förresten...jag fick underhålla deras jävla PC-salar ibland, blev så less att jag rekommenderade dem att byta till Mac och nu tror jag de kör på eMacar i salarna och Powermac G5:or i edit baysen istället.

Aah coolt... Funderar på att kanske jobba lite brighton ett par månader i höst eller nåt... Har hört att det ska vara ganska lätt med att få jobb...

Ska hälsa ifrån dig ifall jag dyker upp där

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 01:37

Mm, gör det om du är där och träffar Sarah eller Liz.

Du kan säkert få jobb på piren eller nåt om du inte vill ha nåt glassigt designerjobb eller så... :rolleyes:

Ja, med tanke på hur sega engelsmän är och den tid det tar för dem att ändra på nåt tycker jag det var starkt av mig att få dem på andra datortankar på så kort tid!

Hehe gytt jobbat!

Dessa engelsmän...

Haha det här är ganska roligt. Prickade t o m in namnet på produkten

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-25 10:26

estberg, varför väcka en 6 år gammal tråd?? Kolla datumen när du har sökt..

Edit: Ser nu att du startat tråden men förstår ändå inte!?

Kolla vad jag skrev i första inlägget så hajar du.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-25 10:31

åhh okej nu är jag med. Men varför väckte du inte tråden när iPhone 2G kom? iPhone har ju funnits i många år, så jag trodde du menade iPad men kunde inte hitta iPad i texten iPhone var ju dock inte så svårt att gissa...

Jag hade helt glömt bort tråden, av någon outgrundlig anledning kom jag att tänka på det här just idag. Väldigt konstigt.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-25 10:39

haha märkligt..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-03-25 10:46

ganksa kul...

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-25 10:51

Ja det var faktiskt lite kul men ännu mer spännande är att du har skrivit 8 inlägg sen 2004 och 5 av dem är i denna tråd

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-03-25 12:59

Haha sånt här gillar jag... Alltså gamla uråldrig trådar som försökt spå framtiden. Denna som dessutom prickade "rätt" är extra kul.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2010-03-26 09:28

Vansinnigt snyggt! Kan du inte spå lite om nya MacBook Pro's också?:)

1
Bevaka tråden