Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inspelning av konsert

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 00:11

Hej! I helgen skall jag filma en dans & sånguppvisning. Jag planerar att även ta upp ljudet separat.
Jag hade tänkt att använda min powerbook g3 500 (firewire) tillsammans med mobilepre-ljudinterface. I vanliga fall kör jag mobilepre på en imac g4 med garageband men jag har inte lyckats få igång garageband på pbooken. Min fråga är om någon känner till ett mycket enkelt inspelningsprogram för mac os x (10.2) så enkelt så möjligt. Uppvisningen är en halvtimma så jag vill helst inte använda garageband (som kräver en del datorkraft) för att spela in så länge.

Någon som har något tips?
Hur mycket plats kommer sedan 30min inspelning ta?

/Martin

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 00:20

Ska du köra in det i stereo, alltså bara 2 kanaler, känns det ju som att det borde finnas ett gäng gratisprogram...är dock ingen expert eftersom jag switchade plattform nyss så jag lämnar frågan öppen.

Dock borde det väl ta ungefär 300 meg give or take några meg om du kör in okomprimerat.

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 10:38

Bias Peak. Det är så enkelt och så komplicerat som du vill att det ska vara... Grymt program, men lite dyrt, kanske.

• Oregistrerad
  • 2004-11-30 14:07

http://www.digidesign.com/ptfree/

Ganska rejält nerbantat, klarar bara 8 audio spår men ett bra program.

1
Bevaka tråden