Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på gränsen till IG?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-26 09:07

Nu måste jag få spreta av mig lite. Jag beställde en PowerBook G4 15", aningen "special" med snabbare HD och mer videominne och utan superdrive, den 13/11.

Nu har det gått i princip två arbetsveckor, och den har inte kommit. Om jag har tur så kommer den till återförsäljaren idag, men det vore väl ren tur isf.

Kommer den idag så blir det G på Apple, men om jag måste vänta till nästa vecka tycker jag ärligt talat att det är kasst. De priser det handlar om borde i praktiken medföra sjysst service, och det innefattar snabb leverans. Speciellt eftersom man förväntar sig "lite mer" av Apple, det är ju till stor del vad märket inger för känsla iaf..

Vi får se hur det går, men i värsta fall kanske vi nyköpare får börja ställa in oss på tre veckors leveranstid? Om det behövs är det ju lika bra, så man slipper klättra på väggarna lika mycket som jag gör vid det här laget. Den uppskattade siffra jag hört, om än jag kan förstå att den är lite positiv, är fem byggdagar samt därefter skeppning..

Hoppas den kommer idag!

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 09:10

Vad stod det för tid på orderbekräftelsen?

• Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-26 09:19

Leveranstider diskuteras friskt i denna tråden.

Apple Stores försäljningsvillkor står här:
http://promo.euro.apple.com/promo/helpmenu/se/salespolicies.html#Anchor-44591

Som jag förstår det har du köpt den från en Återförsäljare i Borås? Dom borde väl kunna besvara dina frågor, men Apple stores policy är denna:

6.4 Vårt mål är att leverera Produkterna inom 21 dagar från datumet för Orderbekräftelsens utfärdande. Om vi inte kan leverera Produkterna till dig inom 30 dagar från utfärdandet av Orderbekräftelsen, har du möjlighet att avbeställa Produkterna.

Jag vet inte hur man skall se på saken, skall en ÅF ha förtur? Dvs få en garanterat kortare leveranstid? Om så är fallet, varför det? Vi "stackare" som beställt via Apple store har ju betalt lika mycket.

• Medlem
  • Borås
  • 2004-11-26 09:26

Jopp, från Machuset

Har inte sett orderbekräftelsen, vi beställde, sen hör de av sig när den kommit.

Nåja. Svårt att göra annat än att vänta T_T

Vi har väntat på en iMac G5 sen den 20:e oktober ungefär, så jag vet hur du känner

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-26 10:00
Ursprungligen av Leftrustle:

Vi har väntat på en iMac G5 sen den 20:e oktober ungefär, så jag vet hur du känner

20:e oktober, vad är det att komma med Jag har väntat på min iMac G5 sen 31 augusti

Ouch... Min tro på att den nu borde komma vilken dag som helst försvann snabbare än en blixt

Ursprungligen av rAWTAZ:

Nu måste jag få spreta av mig lite. Jag beställde en PowerBook G4 15", aningen "special" med snabbare HD och mer videominne och utan superdrive, den 13/11.

Nu har det gått i princip två arbetsveckor, och den har inte kommit. Om jag har tur så kommer den till återförsäljaren idag, men det vore väl ren tur isf.

Kommer den idag så blir det G på Apple, men om jag måste vänta till nästa vecka tycker jag ärligt talat att det är kasst. De priser det handlar om borde i praktiken medföra sjysst service, och det innefattar snabb leverans. Speciellt eftersom man förväntar sig "lite mer" av Apple, det är ju till stor del vad märket inger för känsla iaf..

Vi får se hur det går, men i värsta fall kanske vi nyköpare får börja ställa in oss på tre veckors leveranstid? Om det behövs är det ju lika bra, så man slipper klättra på väggarna lika mycket som jag gör vid det här laget. Den uppskattade siffra jag hört, om än jag kan förstå att den är lite positiv, är fem byggdagar samt därefter skeppning..

Hoppas den kommer idag!

JAg beställde i princip samma sak, inte den snabbare HD dock, det tog fem veckor...jag var helt förstörd...men ta det lugnt när den väl kommer är det som en dröm.

Mvh Olof

• Medlem
  • Borås
  • 2004-11-26 11:25
Ursprungligen av Kellogs:

JAg beställde i princip samma sak, inte den snabbare HD dock, det tog fem veckor...jag var helt förstörd...men ta det lugnt när den väl kommer är det som en dröm.

Mvh Olof

Usch då

Så hur är det med garanti? Jag lär ju säga till Machuset när datorn kommer att garantin skall gälla från leverans, men det kanske itne står så i ordern/motsv?

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 10:58

Med dessa lev.-tider är ju maskinerna redan lastgamla när de når användaren.

Garantin gäller nog från lev datum skulle jag tro...

får du upp den på http://www.apecode.com/appletrack/ där kan man också klicka sig vidare till TNT:s consigment tracker

• Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-26 11:31

Köper du i butik så gäller datumet du har på kvittot (du betalar väl inte förrän du hämtar den?). Köper du på nätet så gäller datumet den är överlämnad till dig (du skriver ju på något då), det är inte förrän då äganderätten går över till dig. Och du är ju lovad 1 års garanti av Apple / din återförsäljare. Sen har du ju 2 års lagstiftad reklamationsrätt med.

Jo förresten garanti måste gälla från inköpsdatum, man skulle ju kunna gå till en affär och köpa en mac som leverades till dem för över ett år sedan och då skulle ju ingen garanti gälla

Mvh Olof

p.s. Håll ut, jag vet att det är tråkigt men försök göra ngt annat roligt d.s.

• Medlem
  • Borås
  • 2004-11-26 11:37

Haha OK. Ja, let's wait.. Har ju gott om tid att läsa om minnen att köpa till den också, och försöka leta reda på recensioner av BT500, Macally och Sushi-musarna, osså Kenstingtonen för o bestämma där

Tack för alla snabba svar, det är mycket trevligt!!

• Medlem
  • Borås
  • 2004-11-29 21:19

alright, den kom idag måndag. tog alltså 11 arbetsdagar, eller 16 dagar totalt.

detta får anses vara G i mitt fall, snabbare hade varit VG, det var helt enkelt OK

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-29 21:25
Ursprungligen av rAWTAZ:

alright, den kom idag måndag. tog alltså 11 arbetsdagar, eller 16 dagar totalt.

detta får anses vara G i mitt fall, snabbare hade varit VG, det var helt enkelt OK

Lyckost dig nu kommer du väl att vara uppe hela natten och bara njuta av din nya mac

• Medlem
  • Borås
  • 2004-11-29 21:36
Ursprungligen av Eva:

Lyckost dig nu kommer du väl att vara uppe hela natten och bara njuta av din nya mac

heh

bara jag får igång fläkten eller nåt, vill veta hur den låter

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 21:40
Ursprungligen av rAWTAZ:

heh

bara jag får igång fläkten eller nåt, vill veta hur den låter

sätt den på mjuk underlag, kanske täcket i din säng och gör någonting processorkrävande så kommer fläktarna snart igång. de låter inte så farligt faktiskt.
Man kan överleva det. Min väns quicksilver låter mycket mer.

• Medlem
  • Borås
  • 2004-11-29 21:57
Ursprungligen av slarti:

sätt den på mjuk underlag, kanske täcket i din säng och gör någonting processorkrävande så kommer fläktarna snart igång. de låter inte så farligt faktiskt.

älskligen får ju faktiskt följa med i sängen i natt, så då kanske den startar sina små vingar..

• Medlem
  • Solna
  • 2004-11-30 02:15
Ursprungligen av slarti:

Spela 3D-spel brukar vara en av de saker som garanterat får fläkten i min iBook att gå igång. Och du får nog sitta ett hyfsat tag om datorn inte är "färdiguppvärmd"...

• Medlem
  • 2004-11-29 23:23

Tyvärr tror jag att det gick ovanligt snabbt....

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 23:18

För att klargöra från en Apple-ÅF:
- Apple har inga riktiga leveranstider. Sakerna kommer när de kommer...plus någon extra månad.
- Garantin gäller från det datum du köper grejerna, även om ÅF har haft den i lager i flera år.

1
Bevaka tråden