Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Machack istället för Dreamhack!!!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som tycker att någon driftig person borde dra igång en motsvarighet till Dreamhack, ex. Machack?

Dreamhack känns lite väl PC-inspirerat och jag utbyter hellre konstruktiva idéer med en macanvändare.

En fet lokal som är packad med macanvändare, som är anslutna till varandra via ett Gigabitnätverk, det är vad jag vill uppleva...

Finns det någon/några driftiga personer som känner för att ta tag i den saken???

Gigabit lät lite väl dyrt i onödan...

Om det finns intresserade så finns det möjlighet. Den 17:e Juli arrangerar vi 99mac Expo - det skulle vara möjligt att dra igång MacHack 2002 direkt efter Expon (vid 19.30 tiden kanske) och köra stenhårt.

Finnes: lokal och 2mbit lina.

Misstänker att Gigabit linan var tänkt som LAN uppkopplingen. Men 100Mbit switchat som i sin tur är kopplat med 2Mbit ut på nätet kan väl fungera bra för ett litet konvent.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-05-23 10:57

2 Mbit duger väl som hastighet utåt, men det vore ju coolt med ett Gigabit-LAN...

Givetvis menade jag att Gigabitlinan skulle vara inom LAN:et...

Jag menar, om vi nu har gigabitkort så ska dom väl f*n utnyttjas...

Bara det att gigabitswitchar är ganska ovanliga för o inte tala om dyra..

Vi som hänger på #maclounge funderade om man inte kunde hyra Messe Münchens lokaler på 160 000m2 och klämma in 70 000 macare och lira lite?

Seriöst, så låter det som ett vettigt förslag. Det arrangerades tidigare ett nationellt Lan som gick under namnet MacMekka, vilket arrangerdes två år i rad. Vi på f.d. iMacsidan skulle ordna efterföljaren, men vi hann inte göra det innan vi blev tvungna att lägga ned.

Det låter som något att satsa på.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-05-23 11:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Bara det att gigabitswitchar är ganska ovanliga för o inte tala om dyra..

Nu var det väl inte riktigt tänkt att 99mac skulle köpa en knippe Gb-switchar i så fall, utan snara försöka låna (av en sponsor, typ).

Jag förstår att Gigabit var LAN:et - även om Arrowhead faktiskt levererade 1GB internetaccess till Dreamhack.

En 96 portars Gigabit switch kostar ca 500.000 kronor

Hur länge skall MacHack 2002 hålla på? Om vi drar igång vid 19.30 den 17:e - ska vi stänga vid 18.00 nästa dag eller?

En bra början kan väl vara att se över intresset hos medlemmarna på 99mac...???

Jag tar mig därför friheten att ställa frågan:
Hur många skulle vara intresserade av att delta i ett "Machack 2002"???

Upp med en hand...=)

Jag kan starta en poll lite senare.

Det kommer ett 99mac Expo forum inom kort och där kan vi placera en MacHack diskussion och poll.

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-05-25 04:47

det kan ju inte bara vara 1 natt lanet

för om folk (som mej) som bor i norbotten ska fara ner till fjollträsk, så känns det lite dyrt att bara fara ner för en natt.....

Det ska tydligen bli ett större MacLan i augusti har jag fått höra. Ska samla mer fakta om det och återkommer!

Men det lät ju väldigt trevligt...
Jag kände på mig att det var klokt av mig att ta semester i augusti...

Jo det stämmer om ett Maclan i augusti.. Inte officiellt ännu, men vänta några dagar till så tror jag det dyker upp mer information

Jag flyttar denna diskussion till 99mac Expo 2002 forumet!

1
Bevaka tråden