Så var det gjort, nu är beställning lagd på min första Mac det blev den klassiska switcherdatorn.
iBook 12" med 60GB Hårddisk och Blåtand. Har även en 512mb sticka ram till på g för min nya älskling.
Nu är frågan, skulle vilja ha lite hjälp med att fylla ut datorn med bra och praktiskta program.
Sitter på en SE T630 så att köpa SizzlingsKey är väl nästan ett måste.
VLC har jag kört på min PC så det är också nerladdat.
Det jag däremot undrar hur man fixar s.k. applescripts.
Laddar man ner själva scripten eller skriver man inn dem i nån form av konsol?
Skulle vilja att min dator stog på 24/7 och att den vid en viss tidpunkt startar upp t.ex iTunes.
Finns det nån bra bok som man kan lära sig att scripta i OSX eller är det bara Steve J & co som har hand om vad som får göras och inte göras?
Sen så ska vi börja köra C++ programmering på skolan, skulle behöva en bra complier till den, eller finns det genom Darwin kärnan ?
Sen en sista fråga, vilka spel går att köra på den, gillar WC3 och så har jag planer på att ta upp min lilla dröm spel, Black&white.. Tror ni det funkar på en iBook då eller?
Sen så kan ni ge mig tips på bra gratisprogram som är ett måste i en mac. men även egna pärlor som ni tycker är värda att nämna.
Ska nämligen försöka få farsgubben att köpa en G5 så slipper jag hålla på att fixa med hans XP hela tiden...