Vet att detta låter helt sjukt men tycker ändå att det är helt fascinerande vad folk kan göra mot varandra helt oprovocerat. Jag tycker detta definitivt är ett ämne som passar in i Plus-forumet för oss "riktiga macare" (även om jag själv är switcher).
Har det någon gång hänt dig att du känt dej påhoppad bara för att du har Mac? Detta händer mig lite då och då när jag har min iBook uppfälld. Oftast är det folk i min egen ålder som reagerar.
"Vad är det där för dator? En MAC?! finns det sånna fortfarande? Jag trodde dom dog ut för länge sen?" är saker man ofta får höra.
Detta är väl inget att ta illa upp för men nog har man hört värre saker.
"Va? Är du dum i huvet? Inte f-n lägger man väl ut 14 tusen på en dator som det inte ens går att spela Counter-Strike på? Är du kommunist eller?"
Detta var något jag fick höra häromveckan. Totalt oprovocerat utan att ens har tittat mot människan förut så får man höra en sån här kommentar. Vad ska man säga?!
Jag känner på mig att det säkerligen är andra som också råkat ut för liknande saker... Är det någon mer än mig som råkat ut för "Hets mot hårdvara"?