Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med installation av Panther, "skivan kan ej tas bort från skrivbordet"?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-29 12:58

Glad i hågen skulle jag igår äntligen uppgradera min PB från 10.2 till 10.3. Först försökte jag göra en uppgradering där jag behåller alla gamla filer m.m. Allt såg fint ut men någonstans i installationen gick det snett och datorn fastnade i uppstartsrutan med det gråa äpplet. Omstarter hjälpe inte utan den fastnade fortfarande.

Genom att boota upp på installationsskivan igen testade jag att göra en helt ren installation. Det gick finfint ända tills alla program skulle installeras. Då fick jag felmeddelande som informerade mig att programpaketen inte kunde installeras. Ahhhrrgghh! Jag började slita mitt hår och funderade på om det var något fel på hårddisken och startade skivkontroll. Då uppstod nästa problem. Jag kan varken radera , kontrollera eller reparera disken eftersom den inte "kan tas bort från skrivbordet".

Hjälp! Vad ska jag göra för att få liv i min stackars mac igen? Det är en PB 12" 867 Mhz, första generationen. Vad kan det bero på att jag hårddisken inte kan tas bort från skrivbordet?

Det beror på att du inte kan ta bort hårddisken som du startat från. Starta från installations-CDn igen och testa/radera därifrån.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-29 13:19
Ursprungligen av Michael Nord:

Det beror på att du inte kan ta bort hårddisken som du startat från. Starta från installations-CDn igen och testa/radera därifrån.

Det är precis det jag gjort. Jag bootar upp från installations-CDn och försöker radera/testa därifrån, ändå fungerar det inte.

1
Bevaka tråden