Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMB

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-10-05 11:59

Hejsan,

Måste W2000 servrar ha SAMBA istallerat för att man ska komma åt dem över SMB från 10.1. Hade fått för mig att man bara skulle komma åt dem utan nått tjafs.

  • Medlem
  • 2001-10-05 12:03

Ja, man bör ju läsa några rader längre ner. HIttade lösningen...

Sorry.

Så hur var det, w2000 måste ha samba installerat?

Nej, Windows använder sig ju av SMB/CIFS standardmässigt för nätverket. Däremot behöver Linux/Unix-maskiner SAMBA om du inte använder NFS.

Jag tror att Dave/Sharity kommer att bli ett bekvämt komplement till SMB i OS X. Apple kunde ju faktiskt gjort implementeringen lite smidigare.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Nej, Windows använder sig ju av SMB/CIFS standardmässigt för nätverket. Däremot behöver Linux/Unix-maskiner SAMBA om du inte använder NFS.

Jag tror att Dave/Sharity kommer att bli ett bekvämt komplement till SMB i OS X. Apple kunde ju faktiskt gjort implementeringen lite smidigare.

Håller med..

"Connect to server" med Äpple-K som ersättare till Väljaren känns lite "klen"...

Vi får hoppas det blir lite "användarvänligare" i och med 10.2 eller så..

Kan säga att det var rätt förvirrande första gången jag körde 10.0.0 i mars i år och ville hitta "väljaren" så att säga..

1
Bevaka tråden