Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ännu en möjlig switcher här...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag ska ha en ny bärbar och vinglade mellan en Sony Vaio VGN-A297 eller Dell's nya Inspiron 9200. Ett krav från damen där hemma är att det skall vara en 17" skärm.
Nyligen öppnade Apple Store i Malmö och jag kom att tänka på att de har förmodligen Vaio'n, för att Apple och stil känns synonymt för mig :-), vilket är väldigt ovanligt. Finns typ bara på Sony Center vid huvudstaden. Jag gick iaf dit och mycket riktigt hade de Vaio'n och den är helt klart den snyggaste bärbara PC'n samt har en fruktansvärt bra skärm.
Men jag råkade även kolla in PB'na också och det var ju ett misstag, lätta, snygga och låga..... dock något dyra... det skiljer iofs inte mer än en 3-4k mellan den och en Vaio.
Nu har jag börjat överväga den då jag surfade in på apple.se och kollade in sortimentet. Jag vill HA iLife :-). Airport Express är ju 100 gånger snyggare än vanliga routers.
Nu till mina frågor..

Är om Apple protection plan är något som är värt att skaffa, det är väldigt dyrt om man skall vara snäll..
Samt undrar jag om någon här som kör PB 17" med 128MB kort har några åsikter att vidarebefodra.
Jag undrar om pb'n hörs mycket?
Någon som använder 5400 disken? hur mkt hörs den?
Videoredigering? hur går det?
Jag har inte hunnit kolla allt, finns det någon snygg minneskortläsare? SD är enda kravet.
Nån som använder AP med HSB-Bolina?

Det var nog de frågorna som finns kvar men jag kommer snart på fler

• Medlem
  • 2004-11-29 19:35

Din "dam" verkar inte ha några jättesmå krav precis...

Hej!

Alla bärbara macar är mycket tysta, apple satsar mycket på det.
När det gäller videoredigering så tror jag PBn funkar bra. Det är ju i alla fall den bärbara macen man brukar rekommendera till videoredigering, mest tack vare sin skärm.

Ursprungligen av Henke:

Din "dam" verkar inte ha några jättesmå krav precis...

skoja inte bort det nä... men det är enda hon har på den bärbara faktiskt.. annars får jag köpa vad jag vill..

• Medlem
  • Borås
  • 2004-11-29 21:17

kan säga att jag just nu sitter, inne på min andra hela timme, med min första mac, bärbara dator.

har givetvis inte hunnit testa den ännu, sitter o separ runt i program o annat, men har inte hört ett uns av någon hårddisk ännu. jag har den "snabbare" 5400an man kan välja vid köp.

sen kan jag hemskt gärna stå till tjänst med utvärdering av ljudet. hittills har den inte låtit någonting, verkligen, men det vore intressant att se fläkten igång. hur skall jag göra för att få igång den egentligen? =>

Ursprungligen av rAWTAZ:

sen kan jag hemskt gärna stå till tjänst med utvärdering av ljudet. hittills har den inte låtit någonting, verkligen, men det vore intressant att se fläkten igång. hur skall jag göra för att få igång den egentligen? =>

Dra igång iTunes och peta fram Visuella Effekter. Låt den stå så, och vänta på att fläkten startar. Jag blev förvånad över hur tyst den var.. Bara ett lätt "ffhhh", så att säga. Och utblåset sitter på baksidan, om vi båda pratar om iBook.

• Oregistrerad
  • 2004-11-30 17:04

iBook:en låter tyvärr irriterande mycket

Ursprungligen av Wentor-:

Dra igång iTunes och peta fram Visuella Effekter. Låt den stå så, och vänta på att fläkten startar. Jag blev förvånad över hur tyst den var.. Bara ett lätt "ffhhh", så att säga. Och utblåset sitter på baksidan, om vi båda pratar om iBook.

Tror dom pratade om PB:n, men hursomhelst så låter min nya 12" iBook (1,2 GHz) irriterande mycket när fläkten är igång. Inget "ffhhh", mer ett "errrrrrrrrRRRRRrrrrrrrrrn".
Fläkten går dessutom igång väldigt lätt (i mina ögon (eller om jag skulle säga öron?)).

• Oregistrerad
  • 2004-11-30 00:08
Ursprungligen av pitbull_XIII:

Hej,

jag ska ha en ny bärbar och vinglade mellan en Sony Vaio VGN-A297 eller Dell's nya Inspiron 9200. Ett krav från damen där hemma är att det skall vara en 17" skärm.
Nyligen öppnade Apple Store i Malmö och jag kom att tänka på att de har förmodligen Vaio'n, för att Apple och stil känns synonymt för mig :-), vilket är väldigt ovanligt. Finns typ bara på Sony Center vid huvudstaden. Jag gick iaf dit och mycket riktigt hade de Vaio'n och den är helt klart den snyggaste bärbara PC'n samt har en fruktansvärt bra skärm.
Men jag råkade även kolla in PB'na också och det var ju ett misstag, lätta, snygga och låga..... dock något dyra... det skiljer iofs inte mer än en 3-4k mellan den och en Vaio.
Nu har jag börjat överväga den då jag surfade in på apple.se och kollade in sortimentet. Jag vill HA iLife :-). Airport Express är ju 100 gånger snyggare än vanliga routers.
Nu till mina frågor..

Är om Apple protection plan är något som är värt att skaffa, det är väldigt dyrt om man skall vara snäll..
Samt undrar jag om någon här som kör PB 17" med 128MB kort har några åsikter att vidarebefodra.
Jag undrar om pb'n hörs mycket?
Någon som använder 5400 disken? hur mkt hörs den?
Videoredigering? hur går det?
Jag har inte hunnit kolla allt, finns det någon snygg minneskortläsare? SD är enda kravet.
Nån som använder AP med HSB-Bolina?

Det var nog de frågorna som finns kvar men jag kommer snart på fler

Har "vidarebefordrat" 2 st. 17" PB till 2 olika ägare. Inga problem med vare sig ljudet eller prestandan. Minnet bör vara från 1024 och uppåt. (Lägg till alltså. Men inte från Apple -de tar onödigt mycket betalt för internminne)

Ursprungligen av kjelle:

Har "vidarebefordrat" 2 st. 17" PB till 2 olika ägare. Inga problem med vare sig ljudet eller prestandan. Minnet bör vara från 1024 och uppåt. (Lägg till alltså. Men inte från Apple -de tar onödigt mycket betalt för internminne)

Ok då jag inte har rört mac alls utom några G3'or vid videoredigering har jag ingen hårdvarukunskap. Kör Mac med standard minnen? PC2700 t ex. Finns det några märken som rekommenderas?

• Oregistrerad
  • 2004-11-30 17:06
Ursprungligen av pitbull_XIII:

Kör Mac med standard minnen? PC2700 t ex.

Ja, PC2700 är det som gäller. Men även snabbare minnen (läs PC3200) funkar utmärkt.

Ursprungligen av Kneck:

Ja, PC2700 är det som gäller. Men även snabbare minnen (läs PC3200) funkar utmärkt.

hmm... utmärkt eller bättre än 2700 ? kan macen utnyttja den snabbare hastigheten?

BTW kan man hyra en mac?? för att testa asså...

1
Bevaka tråden