Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X-Skin till mobil

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-29 22:15

Fick för ett par dagar hem min Nokia 6630 och då jag upptäckte att det gick att installera skins/teman till mobilen kom jag genast att tänka på OS X. Efter att ha sökt febrilt på internet utan resultat så tänkte jag att vill man ha någonting gjort får man göra det själv. Så nu har jag påbörjat mitt eget OS X-skin. Har nu upptäckt att det var MYCKET mer jobb att göra ett skin än jag trodde men med guds hjälp och en gaffel ska det nog gå vägen. Startarde den här tråden delvis för att göra reklam för mitt lilla projekt men främst för att få hjälp med felsökning, åsikter, förslag och kommentarer om mitt skin. Jag bifogar en alpha-version av skinet så får ni pröva själva. Kommer att ladda upp nya versioner allt eftersom. Bara jobbat ca 3 timmar på det än så länge (tro mig det är jävligare än man tror). Men låt mig få höra lite kommentarer och förslag nu så jag blir peppad att fortsätta :D.

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 23:13

Riktigt trevligt första förslag.
På sidan http://www.myt610.net/ kan du kolla in teman till Sontericsson. Där finns en hel del os x teman som kanske kan fungera som inspiration.

/Johan

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-29 23:30

Tackar. Ska kika in där nu direkt och spana. Har jobbat lite till på den sen den versionen ja la upp men jag väntar med nån timmes jobbande till innan jag lägger upp nästa version. Måste göra något åt att ikonerna är för stora i menyn bland annat.

• Oregistrerad
  • 2004-11-30 10:46

Vad är det för program du använder. Nyfiken på att testa lite själv och ändra ett befintligt tema jag har.

/Johan

• Oregistrerad
  • 2004-12-11 12:53

Rätt bra tema du hade gjort där.. behövs väll några förändringar.. men det är ju bara en Alpha

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-11 13:00

Om sanningen ska fram så gav jag upp efter att ha hittat ett OS X-skin på nätet som var riktigt vakert.

• Oregistrerad
  • 2004-12-11 14:33
Ursprungligen av xtimmyx:

Om sanningen ska fram så gav jag upp efter att ha hittat ett OS X-skin på nätet som var riktigt vakert.

Vad hette temat du hitta. Har inget jag är riktigt nöjd med. Programmet för att göra egna teman funkade inte på pc'n jag har . För långsam

/Johan

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-11 15:35
Ursprungligen av juno:

Vad hette temat du hitta. Har inget jag är riktigt nöjd med. Programmet för att göra egna teman funkade inte på pc'n jag har . För långsam

/Johan

jag ska försöka hitta det så bifogar jag det.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-20 22:14
1
Bevaka tråden