Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes GÖR dubletter

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-11-30 16:25

Sen 4.7 har jag märkt att många skivor har blivit dublicerade, många skivor innehåller alltså dubbelt antal låtar. Så var det inte förut och lägger jag in skivan igen genom att dra den till iTunes efter att ha tagit bort den så upprepas det.

Trodde tvärt om att 4.7 skulle hantera dublette, INTE SKAPA DOM SJÄLV
(iTunes skapar bara dubletterna i iTunes den dupicerar inte filerna på datorn)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-30 16:33

Har du en liten .m3u (spellista för internet) i mappen du importerar? Isf så kan det vara den som spökar. Kasta bort så ska det gå bra.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2004-11-30 17:06

hmm men det hände aldrig förut och nu verkar det hända med nästan varje skiva...

Ursprungligen av carpark:

hmm men det hände aldrig förut och nu verkar det hända med nästan varje skiva...

kan nästan svära på att det är som "Kambei" säger, det har hänt mej med.

hade själv samma problem, menväljer man bara mappen och inte alla filer tycks det inte bli några dubletter....

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-12-04 04:43

Varje gång jag importerat en mapp rakt av som innehåller en m3u lista har jag fått dubletter så det har jag slutat med nu. Bra att 4.7 kan visa de dubletter man har.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-30 17:39
Ursprungligen av Steve_E:

Varje gång jag importerat en mapp rakt av som innehåller en m3u lista har jag fått dubletter så det har jag slutat med nu. Bra att 4.7 kan visa de dubletter man har.

hur visar 4.7 att man har dubletter?

Finns det något litet program som tar bort dubletterna i iTunes-biblioteket?

Ursprungligen av David Molarin:

Finns det något litet program som tar bort dubletterna i iTunes-biblioteket?

Frågan är om man vill det? Om jag kör "visa dubletter" i redigera-menyn, så dyker det upp rätt många dubletter, grejen är att låtarna som är dubletter tillhör olika skivor. Det vore ju tråkigt om dessa dubletter raderades automatiskt. I alla fall om man vill ha kompletta album.

Man kan ju använda "visa dubletter" och sedan manuellt radera dom som verkligen är dubletter av samma album.

Bara en tanke ;-).

Jo man nu är det frågan om dubletter i biblioteket. Samma fil två ggr i iTunes, alltså.

Ursprungligen av David Molarin:

Jo man nu är det frågan om dubletter i biblioteket. Samma fil två ggr i iTunes, alltså.

Det är väl ok så länge scriptet inte rör de dubletter man vill ha kvar, utan bara tar bort genuina dubletter.

Om det nu inte rör sig om fruktansvärt många filer så hade jag gjort så här:

1. Välj visa dubletter

2. Håll nere äppletangenten och markera de filer som skall bort

3. Tryck på backspace

Fast nu är ju jag en väldigt försiktig människa, hoppas det löser sig för dig

1
Bevaka tråden