Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela internet till 3 Macar och en PC. Vilket modem/router?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan. Jag har varit utan bredband sen jag flyttade ut i skogen men nu kan jag äntligen beställa. Det blev Telia 8 mbit, hade inte så mycket annat att välja på. Senast jag hade bredband, Bostream, körde jag bara på modemet som man fick till och allt fungerade fint, man jag hade bara en dator inkopplad. Nu tänkte jag dela internet på iaf 4 datorer men jag är helt nollställd vad gäller nätverk.

Jag beställde bredabandet utan modem för jag litar inte helt på vad de väljer för något åt mig, så jag skall själv välja ett bra modem med (ca) fyra portar. D-Link 604 fungerar som modem va? Jag har hört både bra och dåligt om det så jag är tveksam. Någon som har ett bättre föslag? Netgear kanske?

Skulle vara jättebra om någon hade tips.

Senast redigerat 2004-11-30 23:05

Tjenare

Jag har en D-link DSL G604T funkar utmärkt! (Modem, router och trådlöst i samma)Tänk bara på att konfigurera med webläsaren firefox om du inte konfigurerar med windows maskinen! Internet har jag ifrån Adamobredband.com

Mvh

Tack för tipset. Jag blir alltid osäker på vad som fungerar som ett ADSL-modem och vad som bara fungerar som en router. Jag vill ha allt i ett men alla produkt specs är så luddiga.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 00:04

Hej!

Vill rekomendera t.ex pricerunner. Kolla under kategorin bredbandsroutrar. Märket linksys ska vara riktigt bra, tydligen Ciscos hemanvändar-plånboks-anpassade modell. Har själv beställt en WRT54G som alltså är en trådlös variant. (sitter på sunet 10mbit, men det spelar ju ingen roll)

lycka till!

Vart köpte du din Linksys? Skall kolla upp dom. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden