Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man bort menyblinket?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta tycker jag är grymt irriterande och känns segt att man ska behöva vänta på att valet man gör i en meny ska blinka färdigt innan operationen sätter igång. Finns det nåt sätt att stänga av blinket i OS X 10.1 klient?

Har det fortfarande inte kommit något "hack" eller liknande som fixar detta?

[ 18 Juni 2002, 21:52: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-06-18 21:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårten:
Detta tycker jag är grymt irriterande och känns segt att man ska behöva vänta på att valet man gör i en meny ska blinka färdigt innan operationen sätter igång. Finns det nåt sätt att stänga av blinket i OS X 10.1 klient?

Öhh. Vilket blink? Vad menar du?

oj.. hehe har denna tråd vaknat till liv igen... jo du vet om man går upp i nån rullgardinsmeny i OS X och väljer något så blinkar ju den raden till 3 gånger... i OS 9 kunde man ju antingen stänga av det helt eller välja antalet blink.

Har du en äldre dator än G4 400MHZ? Jag hinner knappt se att den blinkar. Skumt. :rolleyes:

Jag har en G4/466 med 16MB ATI Rage128 grafikkort (16 MB)
Jag ser tydligt att det blinkar vid menyval. Störigt att det inte finns någon inställning där man kan stänga av detta.

Man ser menyblinket tydligt på en G4:a också. Detta borde vara ett enkelt hack att få bort om man nu kan få bort skuggor vid fönster, annat utseende på dockan osv...

Borde vara en feature i Tinkertool tycker jag, eller som någon nämnde här ovan, t.om inbyggt i systemet. Who knows... det kanske kommer i 10.2.

Stör ni er verkligen så mycket på det?

• Avstängd
  • 2002-06-19 22:36

Det är ju snyggt
sitter på min iMac DV 400 o tycker inte alls det e farligt nersölande...

Jag tycker bara det är en visning om att du verkligen valt rätt val i menyn. Jag väljer ju alltid rätt så jag behöver inte bli påmind om det 3 gånger innan datorn gör nånting

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårten Johansson:
Jag tycker bara det är en visning om att du verkligen valt rätt val i menyn. Jag väljer ju alltid rätt så jag behöver inte bli påmind om det 3 gånger innan datorn gör nånting

Hinner du ens flytta musen innan det blinkat klart eller saknar du bara en "meningslös" funktion från Mac OS 9?

Stör ni er verkligen så mycket på det?

Det hade varit bättre om det inte var något blink, men jag stör mig inte något enormt på det. Tycker dock, som sagt, att det borde finnas valmöjlighet som i 9:an.

eller saknar du bara en "meningslös" funktion från Mac OS 9?

Om du har tur Christian kanske de ökat antal blink till 10 eller 20 i OS X 10.2

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-20 13:53

helt klart skönt att ha möjligheten att ta bort blinken helt om man känner för det. Snabbar väl upp minimalt men ändå skönt att kunna slå av lite grafiska effekter. Tycker man borde kunna ställa in skuggorna från början också, inte behöva tanka något program och betala shareware avgift...

1
Bevaka tråden