Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyttbar Quark 6?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-01 11:13

Jag använder för tillfället Quark 4.11 som jag använder i OS 10.3-miljö i min PB. I och med allt strul med den så funderar jag på att uppgradera till Quark 6. Vad jag har förstått så har den fysiska dongeln försvunnit i 6:an och ersatts av en slags nätverksdongel. Jag har tänkt sitta hemma och jobba och ibland koppla upp mig på ett kontor och deras nätverk. Kommer det att funka eller kommer Quark 6 vägra att fungera i ett annat nätverk?
Hoppas någon kan svara på min fråga.

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2004-12-01 20:32

Quark 6 och senare har ingen dongel. Däremot en kod som kan användas för installation fem gånger. Därefter måste man få förnyelse från Quark. Koden "förbrukas" en gång varje gång man installerar på en ny hårddisk.

Jag läste dock något om att koden kan fås i någon form specialare för att man ska kunna använda den personliga licensen både i bärbar och stationär, alltså på två datorer som man själv använder.

Nätverksdongel är något helt annat som du kan använda dig av om du har tiotalet eller fler licenser på bygget.

1
Bevaka tråden