Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med DVD-backup i Toast

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 17:18

Jag har Toast 6.0.5 samt DVDBackup och DVD2One, de två senare är absolut nyaste versionen. När jag rippat och krympt och ska bränna, hur gör jag då? Jag har provat att bara dra AUDIO_TS och VIDEO_TS-katalogerna till Toast-fönstret, men då säger programmet att "4 files not compatible" eller nåt sånt, och jag vet inte vilka filer det är som den inte vill kännas vid.

Nån som har stött på detta och/eller vet vad man ska göra åt det? Eller gör jag fel från början?

Antar att det är dvd-skivor du ska bränna.

För att bränna väljer du att skriva en DATA-skiva. Och sedan new disc och sedan är det bara att lägga till AUDIO_TS OCH VIDEO_TS. Då ska det fungera. Fungerar iallafall för mig på det sättet.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-01 18:08
Ursprungligen av petsematary:

Jag har Toast 6.0.5 samt DVDBackup och DVD2One, de två senare är absolut nyaste versionen. När jag rippat och krympt och ska bränna, hur gör jag då? Jag har provat att bara dra AUDIO_TS och VIDEO_TS-katalogerna till Toast-fönstret, men då säger programmet att "4 files not compatible" eller nåt sånt, och jag vet inte vilka filer det är som den inte vill kännas vid.

Nån som har stött på detta och/eller vet vad man ska göra åt det? Eller gör jag fel från början?

Har du klickat i att det skall vara DVD-ROM (UDF) under Data?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 18:53

Ah, okej. Jag försökte alltså under fel flik - körde under videofliken. Tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 23:25

Skivans namn ska helst (om du vill att den ska funka i DVD-spelare) skrivas med STORA bokstäver och utan mellanslag. Har jag för mig!

1
Bevaka tråden