Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera program i OS X?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 02:00

Hur avinstallerar man eg. ett program i OS X? Ett tredjepartsprogram. Jag ser inget avinstallationsprogram, inte för några andra program jag har heller som alla är gjorda av stora utvecklare. Kanske är dum fråga, men hur gör man om man vill ta bort nåt?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-02 02:12

Släng programmet i papperskorgen och töm Det enda du inte blir av med då är lite inställningsfiler, men de hittar du i Bibliotek-mappen i din hemkatalog om du vill ta bort dem också. Kan ju dock vara trevliga att ha kvar om du vill installera programmet igen vid ett senare tillfälle.

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 02:25

Fy faan, vad jag älskar Macintosh. Så enkelt.

Och det här forumet - man postar en dum fråga mitt i natten en vardag och folk svarar direkt. Underbart.

Tack!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-02 03:38

Ja, jag är vaken hela natten, så fråga på bara

• Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-12-03 22:38

snabbt och effektivt, sökte upp frågan om det och vips fick man fram det
ajöss med MSN nu

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 23:13

Ett fåtal program, exempelvis Photoshop, Garageband, Macromedia MX och Toast 6 Titanium, lägger andra saker i datorn också utöver program- och inställningsfiler. Men de måste fråga snällt först, och du måste skriva in lösenordet, även om du är huvudanvändare/admin på en burk med Mac OS X.

Om du vill ta bort dessa filer också finns de i Macintosh HD (eller vad du nu döpt hårddisken till) : Bibliotek : Application Support. De gör absolut ingen skada, men du kan kasta dem om du vill.

Jag slängde ut garageband från min burk idag, och sen skapade jag en ny användare då fick jag ett frågetecken i dockan som hette garage band. Går det att fixa till på ngt sätt? Smått irriterande

/Mvh Olof

• Medlem
  • Mark
  • 2004-12-05 01:06
Ursprungligen av Kellogs:

Jag slängde ut garageband från min burk idag, och sen skapade jag en ny användare då fick jag ett frågetecken i dockan som hette garage band. Går det att fixa till på ngt sätt? Smått irriterande

/Mvh Olof

Det är bara att dra loss frågetecknet från Docken och släppa den. Det blir en liten puff och sedan är den borta. Vill du lägga till en icon i Docken igen gör du ett långt klick på iconen och väljer att behålla den i Docken. Det senare gör du efter att du startat ett program vill säga.

/c

Jo det vet jag men det måste betyda att systemet kommer ihåg garageband på något sätt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-05 10:42

Nej, det låg bara kvar en symbol för Garageband i dockan.

Glöm inte att kasta ut resursfierna i HD : Bibliotek : Application Support : GarageBand också.

TAck mondo du är en klippa!

Ok så det är lugnt då? funderar på att göra samma med iDVD och iMovie (har ingen nytta av dem i dagsläget)

1
Bevaka tråden