Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har för mig att jag hört att MAC OS 8 numera är gratis och finns för nedladdning. Stämmer det? Isf var? Kunde inte hitta nåt på Apples sajt men det måste väl finnas nåt litet hörn med uppdateringar etc till pensionerade macar? Nån som vet.
Mac OS 8(.0) är ingen uppdatering. Du kan hitta Mac OS 7.5.3 hos Apple. Den uppdaterar du sedan till 7.5.5. Längre än så kommer du inte.
Det systemet har ju funnits för nedladdning så länge jag kan minnas. Snart borde det väl vara dags att släppa OS 8 också.
Eller ville Jobs enbart kasta ut det gamla när han kom tillbaka till Apple, till fördel för sitt nya OS 8?
Det systemet har ju funnits för nedladdning så länge jag kan minnas. Snart borde det väl vara dags att släppa OS 8 också.
Eller ville Jobs enbart kasta ut det gamla när han kom tillbaka till Apple, till fördel för sitt nya OS 8?
När Jobs kom tillbaka till rodret höll väl Mac OS 8 på att fasas ut mer eller mindre?
Den första revisionen av iMac kom väl med Mac OS 8.6, men det var inte långt efter det som Mac OS 9 kom.
När Jobs kom tillbaka till rodret höll väl Mac OS 8 på att fasas ut mer eller mindre?
Den första revisionen av iMac kom väl med Mac OS 8.6, men det var inte långt efter det som Mac OS 9 kom.
Den första versionen som släpptes efter att NEXT köptes var 7.6.
Det som skulle ha blivit 7.7 blev istället 8.0, som introducerades den 26 juli 1997.
Apple vet ju hur många som envisas med att hålla gamla lik (före PPC G3) vid liv. Skulle inte bli mindre av att släppa Mac OS 7.6 eller 8 fritt.
Bra tycker jag. Ju färre som sätter sig vid en Mac som operativ före Mac OS X på sig ju bättre!