Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garageband, jag vill lära mig allt...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 15:40

Hej. Är ny mac-användare sen nån vecka tillbaka. Ett mycket trevligt program som följde med mitt köp är musikprogrammet garageband. Väldigt simpelt att skapa enkla snabba låtar, men jag har också läst att de ska kunna gå att jobba mer professionellt (hur stavas det egentligen?) med det men det följde tyvärr inte med någon manual eller liknande, det enda är ju hjälp-funktionen i programmet. Är det någon som har ett bra tips på hur jag ska gå till väga för att kunna lära mig alla funktioner mer än att pröva mig fram och bli självlärd? Detta gäller även några andra program men mest garageband som jag gärna skulle öka mina kunskaper i.
//John

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 17:04

Hej.
Tanken med alla Apples iProdukter är att de ska vara så enkla att man inte behöver nån manual. Faktum är att allt du ser i inspelningsfönstret och menyerna är allt som finns. Så enda tipset är att klicka på allt och kolla igenom alla menyer sen är du fullärd.

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 17:58

Allright, då är det nog ganska begränsat alltså...Har jobbat lite i iMovie också, inget jag hurrade direkt över. Är det någon som kan tipsa om ett bra program att redigera och skapa film i?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 18:06
Ursprungligen av bobrov:

Är det någon som kan tipsa om ett bra program att redigera och skapa film i?

Absolut. Lite OT för diskussionen men men.
Kika på Final Cut Pro HD och Final Cut Pro Express. Två mycket bra program för redigering.

2400 inlägg! Toblerone!

Ursprungligen av acke:

2400 inlägg! Toblerone!

Ånädu, 2399e inlägget var det där allt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 23:45
Ursprungligen av sjovall:

Ånädu, 2399e inlägget var det där allt!

Vad i hel...
Är helt hundra på att det var 2400 när jag skrev det. Skumt!

Kolla vad du kan göra med Garageband här www.macjams.com

mvh Ia

• Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-12-27 13:00

Jag har gjort låtar i Garageband och sedan importerat dem i Logic 7. Funkar jättebra!
Men Logic kostar ju tyvärr 10 000 spänn. Å andra sidan är det (enligt min mening) det bästa programmet för musikeditering/arrangering på dator.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-12-27 14:02
Ursprungligen av bobrov:

Är det någon som har ett bra tips på hur jag ska gå till väga för att kunna lära mig alla funktioner mer än att pröva mig fram och bli självlärd? Detta gäller även några andra program men mest garageband som jag gärna skulle öka mina kunskaper i.
//John

Kanske denna e-bok kan vara något. Jag kan av egen erfarenhet säga att Take Control e-böckerna är bra.

En bra detalj är att man får en "livslång" gratis uppdatering utan att betala extra. Böckerna har en knapp som kontrollerar om det finns nyare versioner.

/ Terhi

1
Bevaka tråden