Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kantutjämning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-06-05 19:35

Kolla här!

Citat:

quote:Silk enables the Quartz text rendering and smoothing introduced in Mac OS X 10.1.5 in all Carbon applications. This means antialiased text in Microsoft Internet Explorer, Mozilla, and many others. Why wait for developers to update their Carbon applications when you can get the silky smooth text everywhere, right now? And of course, Silk is completely free!

Features:

* Enables the Quartz text rendering in all running Carbon applications, such as Internet Explorer, Netscape, Mozilla and many others.
* Exclude list feature allows you to exclude certain applications so they work as before, if the antialiased text there looks bad.
* Convenient drop button in the Silk preference pane to quickly detect if a particular application is Carbon or not.
* Implemented as an easy-to-use preference pane.

Vart? Här!

http://www.unsanity.com/haxies/silk/

• Oregistrerad
  • 2002-06-06 00:16

Tror Sirap hade varit ett bättre namn än Silk, tyvärr. Bra idé, och Unsanity har gjort vansinnigt bra program tidigare, men åtminstone min PowerBook blir sjukt långsam när jag testar Silk. Framförallt verkar Silk påverka Fruitmenu...

Att inte ha kantutjämning på Internet Explorer är i och för sig ett bra skäl att hålla sig till OmniWeb.

En lite sidokommentar: Explorer kommer att komma i en [helt] ny verison rätt snart, enligt ryktena, som stödjer kantutjämning. Om man nu gillar det. (Synd att Apple inte har Clear Type-tekniken.)

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-06-06 00:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: El Maco:
Tror Sirap hade varit ett bättre namn än Silk, tyvärr. Bra idé, och Unsanity har gjort vansinnigt bra program tidigare, men åtminstone min PowerBook blir sjukt långsam när jag testar Silk. Framförallt verkar Silk påverka Fruitmenu...

Att inte ha kantutjämning på Internet Explorer är i och för sig ett bra skäl att hålla sig till OmniWeb.

På min TiBook 500 flyter det på finfint!
Har ej Fruitmenu, men WindowshadeX, LiteSwitch och TinkterTool som ytterligare "extra tillägg".

Mozilla 1.0 + Mac OS X 10.1.5 + Silk = nu finns det ingen anledning att ens snegla på andra webbläsare.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
En lite sidokommentar: Explorer kommer att komma i en [helt] ny verison rätt snart, enligt ryktena, som stödjer kantutjämning. Om man nu gillar det. (Synd att Apple inte har Clear Type-tekniken.)

Jo, när det faktiskt är Woz som utvecklat det.

1
Bevaka tråden