Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Därför Macintosh!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-05-24 22:52

Fann denna sida apropå hur att konfigurera sitt eget PC-system. Jag höll på att skratta ner mig. Texten blev som en ironi på sig själv.

Läs själv och döm:

http://www.datorbutiken.com/se/info/important.htm

*skratt*

Fredrik

• Avstängd
  • 2002-05-24 22:57

Äh, det är ju det som är hela nöjet med PC, bygga, mecka, pula, ha problem

Den där information är typ 1-2 år och ganska inaktuell, barnsjukdommar...

[ 24 Maj 2002, 22:58: Meddelandet ändrat av: Gnuet ]

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-05-24 23:11

Ja jätte kul o läsa en stund.
I am the passenger IGGY

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-25 00:40

Har försökt att diskutera det här med min polare Kristofer i fem år ungefär men det utmynnar alltid i samma kommentar: "jamen pc är standard." *suck*

Ja, vad ska man säga? (skakar på huvudet)

• Medlem
  • 2002-05-25 09:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gnuet:
Äh, det är ju det som är hela nöjet med PC, bygga, mecka, pula, ha problem

Den där information är typ 1-2 år och ganska inaktuell, barnsjukdommar...

Låt mig slippa att kommentera, snälla. Jag vill jobba med min dator - inte felsöka.

Du kanske var ironisk. Låt oss hoppas det.

Fredrik

[ 25 Maj 2002, 09:21: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Har försökt att diskutera det här med min polare Kristofer i fem år ungefär men det utmynnar alltid i samma kommentar: "jamen pc är standard." *suck*

OM man ens ska aceptera att det finns olika standarder så är det väl så att det på spelsidan är PC som dominerar med ca: 80% av marknaden medans om man tittar på prepress/media så är det lite slarvigt sagt de omvända siffrorna och fördel mac. Man skulle lite elakt kunna påstå att de burkar som finns för prepress/media genererar mer kapital för ägarna (på bl.a företag) än vad 85% av de spelberoend PC-ägarna (hemmasektorn). Allt detta sagt utan att kunna styrka påståendet. Att sedan Dell, Intel, AMD, Gateway etc tjänar fler dollar på PC-sektor är inte samma sak som vad ägarna av burkarna kommer att tjäna på användandet, påminner lite om den primitiva megahertzmyten. DVS. där en pc-ägare vill tro att 2GHz PC är snabbare än 1GHz Mac. Jag har ännu inte sett en opartisk eller partisk utredning som påstår att PC skulle ha ett högre ROI-värde (return of investment).

Olle

1
Bevaka tråden