Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in (10.1.5)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-06 10:56

Jag har uppgraderat till 10.1.5 (om nu det är felet....). När jag ska använda terminalen och köra fsck -y verkar jag vara inloggad som "localhost", något jag inte riktigt känner igen.

Terminalkommandot gör inte heller hälften av vad det brukar göra, och det slutar med att den inte fixar ngt, utan hamnar i en rundgång, dvs. invalid sibling link hur många gånger som helst. Jag gör "exit", datorn startas om. Men nu kommer jag inte in. Jag får upp ett fönster med en tiger och "Hans dator". Jag kan där välja att starta om datorn eller att stänga av den. Ja, så där håller det på. Vad göra? Det är en TiBook 550; 512 RAM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-06 12:56

Allt fungerar nu som det ska. Jag sitter här med lite långnäsa. Jag har just lärt mig av apple´s support att om jag klickar på mitt namn i fönstret, så kommer det fram en liten inloggningsruta. Så chickt......Hade jag ingen aning om.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hansa:
Jag har uppgraderat till 10.1.5 (om nu det är felet....). När jag ska använda terminalen och köra fsck -y verkar jag ............. starta om datorn eller att stänga av den. Ja, så där håller det på. Vad göra? Det är en TiBook 550; 512 RAM.

1
Bevaka tråden