Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup inför Tiger?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-12-04 00:32

Funderar på hur jag ska göra backup inför OS X Tiger. Tänkte tömma hela hårddisken och installera Tiger från DVDn, sedan kopiera över dokument och program. Frågan är bara om det räcker att kopiera home? Lägger sig inte en del filer "före" home i filstrukturen, eller hur fungerar det?

Sedan undrar jag en annan sak. Med min iMac fick jag tre gröna kuponger på OS X utan någon direkt förklaring. Kan jag alltså använda dem för att köpa Tiger. Vart och hur, isåfall?

-- Patrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 00:45

Du är då ute i god tid med planeringen.
När jag installerar ett nytt OS brukar jag flytta hela home-mappen till en annan burk/disk, sedan tömma min egen och installera det nya OS:et. Sen plockar jag över saker från den säkerhetskopierade home-mappen allt eftersom jag upptäcker att jag behöver dem. Efter ett par veckor brukar man med gott samvete kunna arkivera kopian.
Kupongerna brukar inte var så mycket att ha. De har mig veterligen aldrig gett en rabatt på en ny OS-version.

Ursprungligen av C-mon:

Du är då ute i god tid med planeringen.
När jag installerar ett nytt OS brukar jag flytta hela home-mappen till en annan burk/disk, sedan tömma min egen och installera det nya OS:et. Sen plockar jag över saker från den säkerhetskopierade home-mappen allt eftersom jag upptäcker att jag behöver dem. Efter ett par veckor brukar man med gott samvete kunna arkivera kopian.
Kupongerna brukar inte var så mycket att ha. De har mig veterligen aldrig gett en rabatt på en ny OS-version.

Kommer ihåg en gång att jag skickade in en kupong samt streckkoden på min PB och fick en brännare. Ska ringa till dom på måndag och fråga om jag kan använda dom till något.

Jag har också undrat om de där kupongerna.

1
Bevaka tråden