Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk uppdatering av iTunes

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-04 02:05

Hej

Jag är ny i iTunes och undrar hur jag gör för en automatisk uppdatering av den Library jag har skapat. Alltså jag har lagt till en musikmapp i iTunes, men nu har jag tagit bort och lagt till låtar/album och ändrat i id3-taggarna i musikmappen. Men hur ska jag få iTunes att visa mig den uppdaterade informationen utan att ladda om allting igen?
/zeyni

Ursprungligen av zeyni:

Hej

Jag är ny i iTunes och undrar hur jag gör för en automatisk uppdatering av den Library jag har skapat. Alltså jag har lagt till en musikmapp i iTunes, men nu har jag tagit bort och lagt till låtar/album och ändrat i id3-taggarna i musikmappen. Men hur ska jag få iTunes att visa mig den uppdaterade informationen utan att ladda om allting igen?
/zeyni

har du ändrat i mappen (i finder) eller i itunes? som jag förstår det har du ändrat i mappen - varför inte ändra (ta bort/lägga till och ändra id3 taggar) i itunes så att den uppdateras automatiskt?

Som abens sagt: gör all redigering i iTunes så blir det bäst.

För att lägga till en ny mapp med musik drar du helt sonika mappen med musik till iTunes eller väljer Arkiv > Importera... . Då uppdateras ditt bibliotek automatiskt.

1
Bevaka tråden