Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimerad firefox

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
http://homepage.mac.com/krmathis/ kan man ladda ner firefox och camino optimerad för ens egen processor. Vilken ska jag välja till min iBook G4 800 mhz?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 13:38

Firefox [Aviary/OS X] optimized for PowerPC 7450 (newer G4)

Den där troligen.

Ok, tack.
Men vad är skillnaden på 'Aviary' och 'Trunk'?

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 01:22

aviary ar den branch eller grenen av firefox(mozilla)koden som dem har byggt firefox 1.0 av.
trunken ar den dagliga utvecklingen av mozilla koden. den ar alltid mer uppdaterad, men trunken har inte alla tillbehor som firefox 1.0 har. dem haller pa att implementera det just nu och ska vara helt klart tills 1.1 som kommer i mars

sa om du vill ha den stabilaste och den version som ar tankt for allmanheten ska du valja aviary, och om du ar en testare och vill ha det senaste provar du trunken

Tack för förklaringen!

Jag får en väldig prestanda skillnad mellan den som är optimerad och den som inte är det, större än vad jag hade väntat mig. Jag var inte så imponerad innan jag provade den optimerade versionen.

/Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag får en väldig prestanda skillnad mellan den som är optimerad och den som inte är det, större än vad jag hade väntat mig. Jag var inte så imponerad innan jag provade den optimerade versionen.

/Stefan

Instämmer till fullo. Hoppas bara att snubben som kompilerat inte lagt in något fuffens i den.

Ursprungligen av XedoZ:

Har kompilerat en G3 (PPC750) optimerad version av Firefox 1.0. Finns här att ladda ner om någon vill få ev. lite mer flyt på sin G3:a.

Intressant, jag tänkte just att det är nog ingen som orkar göra en version för oss med gamla trötta G3:or...

Ursprungligen av Adrian B:

Intressant, jag tänkte just att det är nog ingen som orkar göra en version för oss med gamla trötta G3:or...

Lilla julafton i dag då?

/Stefan

• Oregistrerad
  • 2005-01-29 18:34

herregud, det är ju verkligen snabbare också.

1
Bevaka tråden