Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Mail med flera identiteter?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-04 13:34

Jag undrar om det går ha flera sänd-identiter knutet till samma inkorg i Mail?

Mitt exempel:
Alla mina mail kommer till samma IMAP-konto. Dessa är, vanliga privata, epostgrupper och ett litet bolag som jag pysslar med. Alla har olika adresser och domäner.

Jag vill kunna ändra mina identiteter på så sätt att mina privata mail får en sändningsadress och framförallt att bolaget får en egen.

Det fungerar i Thunderbird (har jag för mig) och i KMail, men hur är det med Mail.app?

Jag har flera konton skapade i Mail.app. När jag skriver ett nytt mail så väljer jag avsändaradress, strax under ämnesraden, se bildexempel.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-04 18:55
Ursprungligen av pjerssan:

Jag har flera konton skapade i Mail.app. När jag skriver ett nytt mail så väljer jag avsändaradress, strax under ämnesraden, se bildexempel.

Hur får du det att fungera utan att behöva ett konto för inkorgen också?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 19:07

Det där fungerar fint i Mail. Jag kör med tre olika avsändare.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-05 00:35
Ursprungligen av Mondo:

Det där fungerar fint i Mail. Jag kör med tre olika avsändare.

Jo visst, men jag får ju samtliga mail i samma inkorg och vill inte ha flera inkorgar som jag får när jag lägger in ett nytt konto. Det är bara separata sändningsinställningar jag behöver. Se bild.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-05 02:23
Ursprungligen av jahve:

Jo visst, men jag får ju samtliga mail i samma inkorg och vill inte ha flera inkorgar som jag får när jag lägger in ett nytt konto. Det är bara separata sändningsinställningar jag behöver. Se bild.

Men alla visas ju under In?

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 01:07

Jag har ett konto för uppringd internet (ABC-klubben) för när jag inte är hemma, och fem för bredbandet hemifrån (Chello). Men även om jag skickar hemifrån kan jag skriva @abc.se som avsändare. Det är bara att skriva in flera adresser i kontots avsändarfält:

sverker.hahn@chello.se, sverker.hahn@abc.se

så kan man välja avsändare i menyn i mejlet.

Utomordentligt fiffigt ...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-05 01:15
Ursprungligen av Sverker Hahn:

Verkligen! Det var den funktionen jag letade efter. Tack!

Ursprungligen av Sverker Hahn:

Jag har ett konto för uppringd internet (ABC-klubben) för när jag inte är hemma, och fem för bredbandet hemifrån (Chello). Men även om jag skickar hemifrån kan jag skriva @abc.se som avsändare. Det är bara att skriva in flera adresser i kontots avsändarfält:

sverker.hahn@chello.se, sverker.hahn@abc.se

så kan man välja avsändare i menyn i mejlet.

Ajdå :rolleyes:, det hade jag missat, det står ju t.o.m det när man pekar på fältet e-postadress i inställningar.

1
Bevaka tråden