Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått din uppdatering?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste på Macpressen igår att de som beställt up-to-date (med kupong) börjat få sv. 10.1 från Irland nu.
Jag har inte fått nåt och blev orolig att de inte fått min beställning. Jag ringde AppleStore och får svaret Goddag yxskaft - kan du ringa nästa vecka..hehe.....

Nån mer än jag som väntar? Hur många har fått sitt ex? (Irland/kupong-vägen) Fick ni någon gång er beställning bekräftad?

Anders
trött på att vänta

[ 26-10-2001: Meddelandet ändrat av: Anders Ingelstam ]

Ingen bekräftelse, men den dök upp från Irland igår.

Det måste vara det att det är närmare till Växjö från Irland, för jag har inte fått min heller

Vill ha den igår!!!

/John

Jag har inte heller fått nått ännu från Irland.

Men jag blir lite orolig, får man bara svenska 10.1? Jag ville ju inte ha det, jag har ju köpt ett engelskt system som jag vill få uppdateringen till.

Adrian B,

Om du har skickat in kupongerna som följde med din dator så kommer du att få svenska OS X. Vill du ha det engelska kan du beställa det från Macoteket för 1:- plus frakt, eller från Apple Store.

Jag har inte fått uppdateringen från Irland ännu..

/Stefan

Kommer uppdateringen som ett brev i brevlådan eller som paket med bud?
Jag menar: ska man springa som en tok fram o tillbaka till brevlådan eller lyssna efter plinget från dörren!!?

/John

Insulin:

Alltså jag har köpt OS X 10.1 engelska separat (på premiärdagen! och jag ville få en fullständig version av 9.2.1 på engelska, så jag kan installera det på min iBook. Jag har skickat in en beställning till Apple på Irland utan någon kupong alls (det finns inga krav på detta, det har hade jag en lång tråd om tidigare) men med mitt visakortsnummer.

Grejen var att när jag skickade detta så fanns det bara engelsk version och jag ville bara ha engelsk version, men det fanns liksom ingenstans man angav varken det ena eller andra.

Såhär i efterhand skulle jag naturligtvis ha beställt från Apple Store istället, för dom som köpte därifrån fick det på typ två dygn.

Johnnie2times: Det kommer som ett brev. Ingen kartong nämligen. Det ser ut som skattesedeln ungefär...

I fredags kom så äntligen mina skivor från Apples Up-to-date-program med 10.1.

*vågen*

Inte redigt vad sega dom var.

Köpte min iBook i somras, då lovades det att jag skulle få svenska MacOS X om jag skickade in uppdateringskupongerna.
Jag väntade ett tag med att skicka in detta, då jag inte riktigt gillade det jag såg av X:an. Men så för drygt en månad sedan skickade jag in min kupong, det dröjde bara någon vecka så damp det ner ett tunt paket i min brevlåda.

Öppnar och finner två CD-skivor 9.2.1 och 10.1
och en fin bok Välkommen till Mac OS X

Glad i hågen, och en lätt spänning i kroppen gick jag till verket. Förberedde min andra Hårddisk på G4:an formaterade och drog över Systemmappen med 9.1 samt Applicationsmappen.
Kanske inte rätt sätt att installera, men jag ville bara göra ett test.
Sen stoppar jag in skivan Mac OS 9.2.1.
Uppgraderar över 9.1, hur fint som helst.

Sen tänker jag vänta med X:et en dag eller två.
Vill köra 9.2.1 ett tag och se hur det funkar ihop med andra program på Hårddisk nr 1.

Det funkar bra, bortsett från att Inställningsraden bråkar lite, vill inte aktiveras, får göra 3-4 försök innan den visar sig nere i vänstra hörnet.
Knepigt, verkar vara något tillägg som spökar,men det får vi kolla sen när jag gör en "riktig" installation.

Nästa dag kan jag inte bärga mig, måste installera 10.1!
Döm om min förvåning när bägge hårddiskarna är nedtonade. Vad nu då?

Tar en stund innan jag fattar att 10.1 letar efter X:an. !!!
Det är ju bara två uppgraderingsskivor jag fått, inga kompletta systeminstallationer.
Och det står ju tydligt på fodralet. Mac OS X upgrade!

Så var den dan, (söndag morgon) förstörd!!!
Ringde supporten, som hänvisade till "kundsupporten" som öppnar på måndag!

Väl framme där så förstår man att man hamnat på Irland.
Efter mycket klarlägganden begrep hon att det var "bara upgrade" jag fått och det går inte att installera, lovade hon att skaffa mig X:an. Det kunde ta ett par veckor sa hon, det var förra måndagen, så vi får se om det dyker upp!

Annars lär det väl bli en hembränd....

Jag fick faktiskt mitt svenska 10.0.3 (eller kanske var det .4?) ganska fort efter att jag skickat in kupongen som kom med iBooken i somras. Uppdateringen däremot...

(Inte för att jag vill skriva dig på näsan (eller hur nu det där uttrycket lyder men det stod ganska tydligt på Apples hemsida att det bara var en uppgradering och ingen fullständig installation av 10.1...)

Adrian, jag skickade in samma lapp, samtidigt kan jag tänka mig. Jag har fortfarande inte fått nån uppdatering

[ 27-11-2001: Meddelandet ändrat av: Atrus ]

Jag fick mina 10.1 (klient o server) förra veckan. Lite väl lång tid tycker jag. Framför allt för 10.1 server, den kom ju faktiskt ut i september och inte skulle den översättas eller så.

men men (vad är en bal på slottet)

Nu är det inst o klart!

/John

[ 27-11-2001: Meddelandet ändrat av: johnnie2times ]

Först fick jag 1:- exemplaret från Macoteket. ca en vecka senare 8(i måndags) kom den utlovade från Irland. Plötsligt har man två :eek:
Fast bara uppgraderingar förstås :rolleyes:

Anders

Apple är roliga. Det tog ju ett bra tag för dom att få iväg uppdateringen till 10.1 som diskuterats tidigare i denna tråd. Men till slut kom den ju. Jag hade ju hoppats på att få den engelska, men istället väntade dom tills den svenska var klar (vilket iofs är rimligt att anta att dom gör).

Idag så kom det ett nytt brev från Apple. De hade visst skickat OS X 10.1 på engelska till några av misstag, så nu skickar dom ut 10.1 uppdaterings-cd till alla, oavsett om dom fått rätt från början eller inte. Så nu sitter jag här med två uppdateringsskivor på svenska. Och jag som egentligen vill köra engelskt system...

Jag fattar bara inte varför jag inte kunde få den engelska då jag köpte den engelska 10.0.0
Värdelöst system för oss slutkunder.
S--ans Apple! Ibland blir man galen.
US 10.0, uppgraderingen man får är svenskt 10.1.

Det har diskuterats tidigare, men jag har glömt bort hur det var. Kan man installera svenskt 10.1 på engelskt 10.0? Kan man installera engelskt 10.1.1 på svenskt 10.1?

(har alltid kört engelskt Mac OS, därav rookie-frågorna) :rolleyes:

1
Bevaka tråden