Tänkte att utnyttja min lagliga rätt att säkerhetskopiera mina DVD samling, det var en av andledningarna jag hade för att köpa mig en iBook, att kunna se DVD när jag är ute och reser.
Genom att jag är elitskidåkare så blir det endel reser på helgerna, så det ahde varit smidigare att ha min DVD samling på HD istället för att släpa med sig ett tiotal DVD skiver som lätt repas.
Har tittat lite på versiontracker och hittat programmet DVDbackup, är det nåt att ha eller?
Finns det bättre program, skulle gärna vilja kunna ta bort de onödiga subtitles, språken och extra materialet. Så jag bara har kvar engelskt språk och svensk text + själva filmen.
Och på så sätt skulle jag kunna spara HD plats.
Sen så har jag förstått att det här ligger i lite i gråzonen på forumreglerna, för vad jag har sett så kommer det ett lagförslag till våren om at förbjuda privat säkerhetskopiering av DVD filmer. Men i nuläget ska det vara lagligt vad jag har förstått.
Jocke
*efter lite sökande på forumet så verkar det som om det är DVD backup man ska ha, men går det att ta bort det onöfiga ur filmen så filen blir mindre*