Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fasiken maximerar man ett fönster i MacOS?

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-12-23 18:47
Ursprungligen av Rajje:

På vilket sätt var möjligheterna större i Mac OS 9? Man kunde inte maximera där - det har man aldrig kunnat göra på Mac

Jo det gick, man alt-klickade på zoomknappen så fyllde fönstret ut hela skärmen. Jag saknar själv detta i X :-(.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-25 15:00
Ursprungligen av tk_jkpg:

Jo det gick, man alt-klickade på zoomknappen så fyllde fönstret ut hela skärmen. Jag saknar själv detta i X :-(.

Haha! Det visste jag inte ...
Det verkar iofs som en ganska smart funktion, men det är ju bara en liten detalj, som säkert kommer tillbaka i smyg i någon x.x.x-uppdatering eller med något litet tredjepartsprogram (jag skulle gissa att om man bara letar, så finns det nog något program redan nu som har den funktionen).

Ursprungligen av Spiken:

Eller så har man en iBook med 12" skärm och kan max ha upplösningen 1024*768 och då är det KÖRT om man inte har webbläsarfönster i fullscreen om man vill kuna använda hemsidan eller ens kunna läsa det som står.

Jamen då är det bara att man en enda gång manuellt förstorar webbläsarfönstret till hela fönsterbredden och så minns Safari den placeringen och storleken varje gång du öppnar ett nytt fönster.
Dessutom - om nu webbsidan optimalt visas i fullskärm för att få plats och den gröna knappen ändrar fönstrets storlek till det optimala, så innebär det i detta fall att gröna knappen gör fönstret i fullskärm. Och då är det ju inga problem alls. Det är ju det som är så bra med den gröna knappen - att man inte bara kan maximera fönstret om det behövs för att visa allt innehåll, utan att den själv vet om fönstret behöver förminskas, förstoras eller maximeras, för att innehållet precis ska få plats.

Bevaka tråden