Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programvara till QuickTake (Photoflash).

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har fått tag på en gammal QuickTake 150 från skolan (gratis), men jag har tyvärr ej Photoflash som behövs för att tanka ur bilderna ur den. Nu undrar jag om man kan få tag på Photoflash någonstans? Har kollat på Apples hemsida och på några andra ställen men ej funnit det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 16:19

Det var väl såna där gamla SmartMedia-kort i den? I så fall kan du plocka ut minnet och hämta in bilderna i datorn via en kortläsare/kortadapter för SM-kort! Det är nog enklast. På så sätt kan du använda kameran med Mac OS X också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 16:22

Läs det här också:

http://www.secretaboutbox.com/museum/000126.php

Jag har förresten haft en sådan kamera.

Problemet är väl att jag liksom inte har OSX (nästan har en gammal G3:a i Stockhom som är nyinförskaffad som ska ner hit så fort som möjligt)
Senast jag använde en sådan kamera tror jag var i 4:an alltså för ca fyra år sedan

Ursprungligen av Elo:

Problemet är väl att jag liksom inte har OSX (nästan har en gammal G3:a i Stockhom som är nyinförskaffad som ska ner hit så fort som möjligt)
Senast jag använde en sådan kamera tror jag var i 4:an alltså för ca fyra år sedan

Ner??? Jag brukar åka uppåt i landet när jag åker från Stockholm till Färila. Eller ligger inte Färila i närheten av Järvsö och Ljusdal längre??

Jag vill också ha en QuickTake.

Ja,ja jag skriver/säger jämnt ner istället för upp, mitt fel.

1
Bevaka tråden