Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudfel på iBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-06 22:50

Har frågat om detta förut men inte fått något svar så jag skriver igen. Har ett skumt fel med ljudet på min iBook G3 700Mhz (Panther), när jag pluggar in hörlurar eller stereon i iBooken så fungerar det finfint i typ 20 sekunder sen börjar ljudet hoppa mellan iBooken och hörlurarna/stereon fort som faan och 10 sekunder senare spelas allt ljud på iBooken. Vad är felet egentligen? Och hur löser man det?

• Medlem
  • 2004-12-06 23:17

Är osäker på hur det ser ut i just iBook, men en vanlig lösning när man vill att inkopplande av hörlurar eller liknande ska bryta ljudet till högtalarna är att man använder ett s k brytjack. Det är en rent mekanisk konstruktion, och speciellt med små kontakter kan de ta stryk.

Pröva att rucka/jucka lite på kontakten (lite försiktigt...) och se om ljudet hoppar mer då - gör det det, är det med största sannolikhet det som är problemet. Verkstad som gäller då, tyvärr...
(Om di inte är händigt lagd, vill säga)

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-07 10:33

Ska pröva det när jag kommer hem. Det är ju lite sorgligt att det ska vara så och reparera har jag itne råd med. så mina stackars iBook-högtalare får väl duga i värsta fall.

1
Bevaka tråden