Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kopplas airport express ner?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 19:11

Jag har en nyinköpt Airport Express. Använder en likaledes ny iBook 14" SD och sambon använder en ibm-burk. Vi har ADSL genom Telia och modemet är ett gammalt nokia. Allt fungerar oklanderligt i början men efter ett tag (olika intervaller) verkar det som om ADSL modemet kastar ut AE som börjar blinka orange. Jag startar då om modemet och efter någon minut fungerar det igen.

När jag tar med mig datorn till jobbet kopplar den omedelbart upp mot vårt Netgearnärverk. Teliasupporten har ingen aning om vad som kan vara problemet......

Vad kan det vara? Kan det vara så enkelt att adslmodemet är för gammalt för att klara av dagens grejer (modemet fick vi när vi skaffade bredband 2001 eller så). Dock fungerar det med kabel direkt till datorn.

Teorier och tips emottas tacksamt!

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-07 20:04
Ursprungligen av Emil N:

Teorier och tips emottas tacksamt!

Har du ställt in rätt i Airport administratörsverktyg? Under internetfliken ska det väl stå på DHCP och Ethernet port (WAN) ska stå på samma hastighet som porten på ditt nokia-modem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 22:28

Var hitta hastighet?

Ethernet port (WAN) ska stå på samma hastighet som porten på ditt nokia-modem.[/QUOTE]

Var hittar man hastigheten på modemporten? Har kollat på modemet men inte hittat något. Just nu har jag Ethernet port (WAN) inställt på Automatiskt (förvalt). Det borde väl gå just automatiskt då?

Har själv ett gammalt Nokia 5121 modem kopplat till min APX utan några som helst problem. Har även jag WAN Ethernet port på "automatisk"

Det enda problemet jag hade tidigare var att jag inte kunde ha min bärbara telefon inkopplad samtidigt som modemet för då kopplade det ur 80% av gångerna någon ringde till mig. Detta tror jag beror på switchen som sitter mellan telefonen och modemet som kan vara kass. Dock så kan jag inte bekräfta detta då jag har varit får snål för att köpa ny, utan kör utan den trådlösa telefonen inkopplad...

• Oregistrerad
  • 2004-12-08 08:38

Det är inte något med microvågsugnen då?

1
Bevaka tråden