Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipodrestore hjälp (föredrar expertisen på 99mac)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har ett lite jobbigt problem, köpte en ipod till tjejen från USA den blev vätskeskadad men fungarade felfritt i typ över en månad. Sen blev problem när man startade den. Då kom symbolen för "OK att koppla ifrån upp", gjorde man en omstart dröjde det bara sekunder innan den dök upp igen inget funkade försökte men ipod update utan framgång.Den har legat ett tag nu men såå tänkte jag försöka pilla lite med den och till min förvåning fungarade ipod update (senaste), va gött tänkte jag men tänkte ändå att jag kanske borde göra en restore ipod software

Problemet:
restore ipod software stannade efter typ en 1/3 och tuggade länge. avslutade programmet och nu fungerar den ju förståligt nog inte. Kan jag formatera den med Disk utility och sen installera mjukvaran? vad skall jag formattera den som ? Mac os extended? jag kan inte mounta den i nuläget.

formaterat ipoden flera gånger nu, när jag skall köra restore stnnar processen allid på samma ställe.

Antagligen hårddiskkrasch, det verkar ju som om den stannar på samma ställe och tuggar hårddisk eller. Blir den ovanligt varm eller låter ovanligt mycket?

den blir varm. formaterade den med all zeros men får samma fel gång på gång. vill ringa till apple o kolla lite grejer men det e ju omöjligt att hitta dit man skall ringa (eller är det bara jag?) Den har ju spillts cola på men sedan fungerat länge så om jag skall skicka in den på reparation så måste jag betala felundersökning (vad ligger den på?) bara för att de skall säga -nope fuktskada du får köpa en ny
garantin gäller ett halvår till vad skall jag göra?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 22:20

det är samma nr som vanligt!

08-58771130

Och uppge serie nr.

De tdom gör är att dom tar in den (om den är under 1 år) och är det något som dom konstaterar att det är din åverkan så ringer dom upp å ger dig ett kostnadsförslag.

Godtar du inte det så sickar dom tillbaka iPoden till dig och du behöver inte betala en kr!

fint va? haha

//tobias

lysande ju, då ringer jag imorgon, är det mellan några speciella tider?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 22:38

10-20 har jag för mig.......ring under tider som inte är ordinarie så kommer du fram snabbt!

tex 12 när alla äter lunch är det hopplöst...
15 därmot är kungligt...hehe

//tobias

1
Bevaka tråden