Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri....

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-18 17:21

Jag köpte ett SAFT batteri till min G3:a för 2 veckor sedan, klockan började krångla och andra inställningar fick tuppjuck. Men det löste sig med ett nytt batteri, köpte det på min lokala Expert butik här på landet (inv. 22 000st) men dom skulle ha 100:- för batteriet, tyckte nog att det var i dyraste laget men vad göra. Kompissen fick samma problem på sin dator för någon dag sedan, jag sa bara att skalla ett SAFT batteri, han gick ner på stan (våran huvudstad) och fick efter mycket om och men tag i ett batteri, men han fick betala 195:- för sitt, jag skall imorgon gå ner på Expert och tacka dom för deras humana priser....

VARFÖR skall det vara så stor skillnad, trodde i min enfald att det skulle vara billigare i en storstad med högre konkurans.

• Medlem
  • 2002-11-18 17:35

Stockholm är i regel dyrare på allt.. Hyror, bostäder mat.. rubbet..

I Stockholm kostar en korv med bröd hos en gorvgubbe 25:-, Här i S-vall kostar det 14:-..

Nä nu skall jag gå och handla en Pizza med sallad och dricka för 34:-

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-18 17:40

Varför är det så dyrt i Stockholm, och varför ska allt vara så centrerat hit? Det är idiotiskt. Även om vad gillar Stockholm så tycker jag att vi borde breda ut oss mer över landet. Här kostar en pizza med sallad och dricka säkert 68 kr. Vad har ni för pizzor uppe i Sundsvall? Är det älgsalami eller renskav på dem?

[ 18 November 2002, 17:44: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-18 17:47

Vad ett batteri kostar här vet jag inte, men vi har pizzor för 29 spänn! Fast, mondo, 100:- för ett batteri (som är ett nödvändigt köp när saker börjar krångla) är faktiskt inte dyrt! Tycker jag.

• Medlem
  • Hammarö
  • 2002-11-18 21:34
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:

I Stockholm kostar en korv med bröd hos en gorvgubbe 25:-, Här i S-vall kostar det 14:-..

Nja, nu måste jag rycka in och försvara Stockholm! En korv från en korvgubbe kostar mellan 10 och 12 kronor här i Stockholm. Och dagens pizza här på Upplandsgatan kostar 29 kronor.

Så Sugsvall är inte bara dyrare, det är bra mycket kallare där än i Stockholm också >:-)

Lönerana är i regel högre i Sthlm och då är också priserna lite högre. Det jämnar ut sig, typ.

25kr för en korv? Vad har du knarkat pojk?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-19 08:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puppet™:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:

Nja, nu måste jag rycka in och försvara Stockholm! En korv från en korvgubbe kostar mellan 10 och 12 kronor här i Stockholm. Och dagens pizza här på Upplandsgatan kostar 29 kronor.

Så Sugsvall är inte bara dyrare, det är bra mycket kallare där än i Stockholm också >:-)

hm.. där vid odenplan?

1
Bevaka tråden