Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När ska Apple ta itu me klåparna!!!...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 11:06

TNT är ju under all kritik. Helt odugliga! Bättre badwill kan ju inte Apple få...eller?

(Funkar kanske ok om man sitter på företag?).

• Oregistrerad
  • 2004-12-09 11:15

Provade TNT i dagarna och det ringde en gube (eftersom det inte fanns någon på adressen) varvid jag adresserade om försändelsen till en plats där det fanns någon...
Funkade hyfsat, men visst borde de ha kvällsturer någon dag i veckan.

• Oregistrerad
  • 2004-12-09 11:30
Ursprungligen av Pär:

Funkade hyfsat, men visst borde de ha kvällsturer någon dag i veckan.

För mig har det varit tvärtom. Har typ efter hot (något överdrivet) kunnat bestämma en tid mellan typ 3-4 timmar, säg 15-18.00, något de egentligen a b s o l u t inte vill göra. Upp dyker de 20 på kvällen när man sitter & käkar. Ren slump att man är hemma.

Andra ggr har jag försökt bestämma tid ö.h.taget vilket inte gått. (Ex): Kollar på klockan & visslar & bestämmer mig för att kila ner & köpa en dricka på 5 min. Klart att de hinner komma & dra på den stunden vilket de självklart gör!

Vid alla tillfällen har jag tjatat & vädjat att om de inte kan bestämma en tid får de lov att ringa när de är på g. Det har aldrig hänt. Det har de gjort klart redan i telefonen: "så gör inte vi"...!???

Jag fattar allvarligt inte hur deras företag funkar? Tjänar de på att åka fram & tillbaka flera ggr. (vilket de ALLTID fått göra till mig), istället för att se till att få försändelsen levererad "strike one"? Hur f-n kan ett sånt företag existera?

• Oregistrerad
  • 2004-12-09 11:31
Ursprungligen av Pär:

Provade TNT i dagarna och det ringde en gube (eftersom det inte fanns någon på adressen)

Att nån ringde dig ö.h.t. är fantastiskt. Aldrig hört nåt liknande från TNT.

grym service

jag har inte haft några som helst problem med TNT. När jag fick min 15"PB ringde de på morgonen och undrade vart och när vi skulle träffas. Jag angav en tid och plats och de var där på exakt rätt och tid. ringde t.o.m. och förvarnade att nu kommer jag...

• Oregistrerad
  • 2004-12-09 14:45
Ursprungligen av DeathMan:

jag har inte haft några som helst problem med TNT. När jag fick min 15"PB ringde de på morgonen och undrade vart och när vi skulle träffas. Jag angav en tid och plats och de var där på exakt rätt och tid. ringde t.o.m. och förvarnade att nu kommer jag...

Å fan? Det är ju jättebra.

Antingen har de ändrat rutinerna el. så funkar det annurlunda här i Tukkholma.

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-09 14:55

Här nere på västkusten verkar det som att TNT ibland lejer ut slutleveranserna till Adena Picko's, och de är hur bra som helst. Lätta att ha att göra med, ringer och frågar om de kan lämna paketet på macken om ingen är hemma och sånt.

(De är pålitliga på macken, vet ni.)

• Oregistrerad
  • 2004-12-09 15:55

Måste nyansera diskussionen lite och säga något ganska snällt om TNT.

När jag beställde min IPOD såg jag på måndag kväll att den kommit till Sverige. Eftersom jag bara skulle vara hemma en timme(mellan 11-12) dagen efter ringde jag till TNT och undrade om dom kunde leverera då. Tjejen i telefon sa att dom skulle försöka och min IPOD kom halv tolv.

Visserligen dåligt att jag var tvungen att ringa, men bra att dom kom i rätt tid, vilket inte alla budbilar brukar göra.

Kan tillägga att jag bor i Stockholm.

//Erik

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-12-09 17:58

Adena och Jetpak brukar rätt ofta anlita den taxifirma jag extraknäcker på, och det finns bara inte att man inte försöker nå kunden på de telefonnummer denne har lämnat om han eller hon inte finns på den plats och tid som avtalats tidigare.

Av egen erfarenhet (arbetat med logistik ett antal år) vill jag påstå att det är en himmelsvid skillnad mellan transportörer, särskilt om vi tar med budfirmor och taxi i bilden. De som är vana vid att möta kunder (=slutanvändare) är betydligt bättre än de som bara är en del i logistikprocessen (=langar av godset på ett ställe där någon annan tar hand om det).

Även hos transportörer som kommer kontakt med kunderna, finns det nötter som skulle ha ett annat jobb. Jag ska bara dra ett exempel från TNT; Utbytesbatteri till PB15' Alu - telefonnummer inbakat i adressen - väntar, väntar, väntar - BREV att de inte ens hittat adressen! - oläsligt fraktnummer som referens - ringer TNT kundtjänst; "Tyvärr vi kan inte hitta någon leverans med det fraktnumret" - ringer terminalen på Sturup (kompissamtal) - Jodå det ligger här - OK, byter adress - leverans dagen efter ua.

TNT framsedelsnummer ansluter inte till DIN-standarn utan har en bokstav insmugen i sig, i mitt fall Z, men tjejen i kundtjänst försökte mata in det jag läste upp från den handskrivna lappen "2". Hon visste inte ens att det inte skulle vara 20 siffror.

Nötter. Hade jag inte vetat vem (han är inte ans anställd på TNT) jag skulle ringa på Sturup så hade batteriet gått i retur till Hollan och sen kan ju alla gissa hur lätt det hade blivit att försöka förklara för korkskallarna i Cork vad som hänt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-09 19:52

När min flickvän skulle ta emot min iPod (jag var inte hemma under veckan utan hade hennes adress och telefonnummer för leveransen) så blev jag lite förvånad när jag följde trackingen och såg att de vänt klockan 15 för att mottagaren inte var hemma. Jag pratade med flickvännen som konstaterade att hon och en polare pluggade från ca 13 till 21 hemma och hade inga missade samtal på sin mobil. Dagen därefter så knackade någon på dock. Har de möjligtvis inte portkoder och skit eller? Att ringa och fråga om en kod verkar ju inte sådär hårt jobbigt heller men antagligen får killen/tjejen som körde ut det sin lön oavsett om paketet levereras eller inte...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-12-10 00:42

Såg trackingen på TNT:s sajt att min iBook kommit till Stockholm och även skickats därifrån tidigt på morgonen den 7:e. Det är tre timmars bilresa från Sthlm hit, så jag gissade att den skulle komma på lunchen (typ). Satt och laddade om TNT:s tracking hela förmiddagen, och åkte hem på lunchen. Inget...

Dagen efter (8:e på eftermiddagen) kom jag hem och då stod paketet utanför dörren till kåken. UTANFÖR! Vafan!

De kunde väl ringt för sjutton.

Knappast TNT sista biten. Att ställa grejor på trappan är en landsortslösning som bara fungerar om det är längre än femton mil till städer med mer än 100'000 innevånare. Kolla med Taxi på orten om de varit framme.

• Medlem
  • Mark
  • 2004-12-11 02:12

Jag har en iPod mini på väg från Shanghai till Hajom, vi får se hur det går Följer jag AppleStores shipment status så får jag fram att den är klar i tullen på Landvetter kl. 07.00, 041208. Det låter ju lovande. Går jag in på TNT´s sida för att spåra en försändelse får jag reda på att den kl. 15.42, 041209 finns i Arnhem, Holland. Grr, varför tar dom vägen om Holland från Landvetter som bara ligger dryga 2 mil härifrån? Är det så dom arbetar då är all kritik befogad. Hoppas den kommer innan jul annars blir det sura miner på lillpojken.

/c

1
Bevaka tråden