Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trycka tapet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 16:14

Hej,

Håller på att kolla upp var man kan trycka eller skriva ut tapeter. Är det någon som har bra tips? Har fått en kontakt men där måste vi köra ut 150 rullar, vilket känns lite att ta i för en byrå som vill ha en "clean" fondvägg...

Tips mottages tacksamt.

/Peter

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-09 16:40

David Molarin här på forumet gjorde det när han flyttade tidigare i år tror jag. Hör med honom.

Ursprungligen av Arvid:

David Molarin här på forumet gjorde det när han flyttade tidigare i år tror jag. Hör med honom.

Blev inget av det där.... Printningen är inga problem om man har rätt bläck i maskinen. Limmet har jag ingen kunskap om men gör man ett bra underarbete så kan man ju printa på självhäftande matt vinyl. Alternativt på papper med självhäftande adhesiv.

Tipsar om Rix90 i Hägersten, de borde kunna hjälpa dig.

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-12-09 17:02

Kolla på www.walldesign.se, de kan måla upp det mesta på en vägg, förmodligen billigare än att trycka egna tapeter.
/Mattias

Ursprungligen av Peter:

Hej,

Håller på att kolla upp var man kan trycka eller skriva ut tapeter. Är det någon som har bra tips? Har fått en kontakt men där måste vi köra ut 150 rullar, vilket känns lite att ta i för en byrå som vill ha en "clean" fondvägg...

Tips mottages tacksamt.

/Peter

Leta upp ett företag som håller på med storformatsprint! Men du måste se till att kolla upp vad de kör med för material, bläck och vilket tapetklister som kommer att användas. Jag vet att HP säljer ett bra material, men för att garantera beständigheten på det printade materialet så måste det printas med UV-bläck och sättas upp med ett speciellt tapetklister från Locktite som jag inte kommer ihåg själva produktnamnet på. Jag gjorde samma ide för en byrå här i GBG för 2 år sedan och det fick göras om 1 ggr pga dålig information från våran underleverantör. efter ett halvår så fanns inget magenta kvar i bilderna.
Lycka till

gjorde det här på tapet i sommras (2x2m),
http://people.interaction-ivrea.it/m.dahlstrom/thesis/exhibit.html

Fungerade hyffsat, sprang iväg och köpte den billigaste lågkvalitets tapet jag hittade och tryckte på det. Färgerna blev ju ganska urvattnade. kostade typ 120 euro att trycka det. Har ingen koll på svenska ställen dock. Känns som priset drar iväg med lite bättre papp och tryck.

Leta upp något företag som kan printa med UV-bläck på ett material som kallas Wallgraphics. Det är självhäftande och behöver således inte limmas och inte speciellt dyrt.

1
Bevaka tråden