Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering - "Avsluta iCal"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

30 minuter sen började Macen uppföra sig som min gamla Dell
När jag har kört uppdateringen och den börjar installera och kommer till iCal säger den alltså "Avsluta iCal innan du påbörjar den här uppdateringen". Klicka på OK leder till att samma ruta kommer fram om och om igen...
Jag har INGET program öppet öht.

Ska jag bara starta om datorn eller?
Trycka på "Stopp" på installationen går ej.

Starta om datorn och försök igen...

Kolla så du inte ha iCal alarm scheduler i Startup-items den kan strula till det ibland

Kan ju prova att få svar i denna tråd:

När man laddar hem filer, typ Messenger så lägger sig två filer på Skrivbordet. En som heter rätt o slätt som programmet och en med tillägget .dmg.

Vad glr jag med dessa när programmet är up and running? Vill ju inte 35 såna ikoner efter en vecka... Säkert dum fråga, jag vet, men jag är NY!
Slänger in en till skojjig fråga.
Hur får man, om man kan, bokmärkena att visas till höger i Safari "a'la Explorer". Jag vill att de ständigt ska vara där när jag öppnar Safari.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-09 21:39
Ursprungligen av Jocke08:

När man laddar hem filer, typ Messenger så lägger sig två filer på Skrivbordet. En som heter rätt o slätt som programmet och en med tillägget .dmg.

Vad glr jag med dessa när programmet är up and running? Vill ju inte 35 såna ikoner efter en vecka...

Starta hellre en ny tråd för en sån här fråga, det har ju ingenting med iCal att göra.

.dmg-filen du laddar hem är en image-fil, alltså en avbildning av t ex en diskett. När man sedan monterar den ("stoppar in disketten") dyker den upp som en enhet. Öppna enheten (den vita fyrkantiga). ibland ligger där en installerare som du kan dubbelklicka på. Oftare ligger dock bara en enda programfil. Dra och släpp denna till din Program/Applications-mapp. Avmontera enheten och släng dmg-filen. Starta sedan programmet från Program/Applications. Klart.

memark:
Tack, det som händer om jag dubbelklickar är att den vita rutan, pappret, liksom flyger mot mig.
Inget öppnas alltså. Bara att slänga då?

Ursprungligen av Jocke08:

memark:
Tack, det som händer om jag dubbelklickar är att den vita rutan, pappret, liksom flyger mot mig.
Inget öppnas alltså. Bara att slänga då?

Det som händer är att du monterar en "virtuell diskett" någonannanstan på skrivbordet. Slänger du den monterade filen först (efter du har kopierat innehållet till programmappen eller liknande ställe), sedan kan du slänga disk imagen (pappret)...

1
Bevaka tråden