Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation av skrivare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en ny skrivare hp deskjet 5655 men jag har problem med installation.
N är jag kör installationsskivan så får jag felmeddelane i stil med följande:

"This installation requires a System folder on the destination drive. The installation has been cancelled.
1008:1,-43 file not found"

Vad göra?
Tacksam för all hjälp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 21:41

Prova att stoppa i USBsladden... (förutsatt att du har OS X)

den sitter såklart i. Det är precis som om den vill skriva till en katalog System på katalogen som inte finns..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 22:02

Ja det var en chansning... din skrivare är för ny för att ha stöd utan nya drivrutiner ser jag här.

Ditt felmeddelande låter som om det är OS 9-rutiner den vill installera. Gå till HPs hemsida och leta rätt på de senaste till OS X.

Apple skriver så här:

Om skrivaren inte visas i popupmenyn Skrivare, letar du reda på och installerar rätt drivrutin. Titta på de CD-ROM-skivor som följde med skrivaren, eller på skrivartillverkarens webbplats. Du måste vara administratör för att kunna installera program. Kontrollera menyn Skrivare igen när du har installerat programmet. Om skrivaren inte visas i listan, måste du lägga till den. Gör så här:

1. Kontrollera att skrivaren är ansluten till datorn och aktiverad.
2. Välj Redigera skrivarlistan från menyn Skrivare i dialogrutan Skriv ut. Ett fönster med skrivarlistan visas.
3. Klicka på knappen Lägg till skrivare.
4. Välj en USB från den första popupmenyn.
5. Markera skrivaren i listan.
6. Klicka på Lägg till.
7. Stäng fönstret med skrivarlistan.

genom att avmarkera alternativet om att installera för OS9 så försvann iaf felmeddelandet. So far so good

Sen har jag ändå problem med att drivrutinen inte vill installeras. Skrivaren kommer upp i skrivarlistan under USB-menyn men sen står det Driver not installed, fast jag kört installationsskivan. Verkar helskumt detta. Får inget felmeddelande eller så när jag kör installationsskivan för skrivaren.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 22:25

Rutinerna är kanske inte uppdaterade för din senaste systemversion, de hittar du på hemsidan.

Senast redigerat 2004-12-09 22:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 22:35

Ok jag hjälper dig då... Här hittar du drivrutiner till deskjet 5655. Versionsnumret är 2.5, om det är samma som på CD-ROMen är det troligtvis nånting du gör fel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 23:18

Har råkat ut för likande saker när jag installerat HP-skrivare. Den letar som sagt efter en Mac OS 9 Systemmapp. Tricket så var att låta datorn stå och få leta efter en Systemmapp. Det tog ett bra tag.

Nu läser jag att du kommit förbi det hindret. "Skrivarinställning" brukar ge sken av att den klarar av att hitta nya drivrutiner utan att startas om genom att visas en text där det står "Letar efter nya drivrutiner" eller liknande. Mina erfarenheter säger dock att en omstart av programmet måste till.

Ända jag kan komma på just nu.

• Oregistrerad
  • 2004-12-09 23:22

har hört att det kan vara lite småtrubbel för de olyckliga när det gäller skrivare... det finns ett litet program som heter ngt i stilen med 'print center repair' på versiontracker.com som jag vet rättar till de vanligaste felen... mest rättigheter och cachefiler...
try it, you might like it... hell, it might even help...

1
Bevaka tråden