Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HTML css fråga

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kallas denna funktion något?

text-shadow: 0px 1px 0px #ffffff;

sitter i detta sammanhang tex:

.title {

color: #595b65;

font: bold 24px Helvetica, "Lucida Grande", LucidaGrande, Lucida, Arial, sans-serif;

text-shadow: 0px 1px 0px #ffffff;

}

Och vilka browsers förstår sig på funktionen, Safari gör det, men finns den någon annan? Någon till Windows?

Det där är inte standard så att det kan bli svårt att hitta browsers som förstår sig på funktionen, kan du ge en länk till sidan så att man kan testa?

Själv kör jag firefox på måde mac och PC. Man kabske kan åstadkomma samma sak med z-index

Ursprungligen av Kellogs:

Det där är inte standard så att det kan bli svårt att hitta browsers som förstår sig på funktionen, kan du ge en länk till sidan så att man kan testa?

Själv kör jag firefox på måde mac och PC. Man kabske kan åstadkomma samma sak med z-index

Jag har laggt upp ett exempel genererat av Rapidweaver på min .mac

Testsida

I safari ser texten nedsänkt ut men i andra browsers blir den lixom platt..

Här finns ett hack för att fixa skuggor på text med HTML/CSS/Javascript. På så sätt slipper du använda hittepå-css som bara funkar här och där.

Update: Såg precis att deras exempel ser mycket märkliga ut i Safari. Glöm det. Tror jag. Jag har inte använt det själv.

Det är ett CSS3 attribut som än så länge bara stöds av Safari. Det finns flera "hacks" för att få skuggor annars. Bästa stället att hitta sådant är alltid på: http://www.alistapart.com/

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Det är ett CSS3 attribut som än så länge bara stöds av Safari. Det finns flera "hacks" för att få skuggor annars. Bästa stället att hitta sådant är alltid på: http://www.alistapart.com/

Om det är ett CSS3 attribut så finns ju förhoppningen att andra läsare än Safari kommer att få stödet i framtiden.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Det är ett CSS3 attribut som än så länge bara stöds av Safari.

Fel. Det är CSS2.

Ursprungligen av nicke30:

Om det är ett CSS3 attribut så finns ju förhoppningen att andra läsare än Safari kommer att få stödet i framtiden.

Jorå, det är pågång (i de webbläsare som fortfarande utvecklas, vill säga - alltså inte IE).

1
Bevaka tråden