Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt AppleCenter i Luleå

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt 99mac-medlemmen mrsandin:

"Enligt senaste numret av AnnonstidningenLuleå som kommer varje vecka till hushållen i Luleå så kan man skåda en stor annons från Go-On Databutiken där de visar upp ett gäng Apple produkter och berättar att de nu blivit auktoriserad återförsäljare och efter nyår blir auktoriserad servicepartner. De bygger dessutom om och blir den första AppleCenter butiken utanför storstadsregionerna."

Vi tycker givetvis det är glädjande att Apple sprider ut butikskonceptet över landet. Sedan tidigare finns det butiker i Malmö, Göteborg, Borås och Stockholm. Det kommer även öppnas butiker i Linköping och Uppsala.

Läs originalmeddelandet och diskutera här.

Tack mrsandin!

Skrivet av: Patrik Löfgren

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=823

Nytt AppleCenter i Luleå

Enligt senaste numret av AnnonstidningenLuleå som kommer varje vecka till hushållen i Luleå så kan man skåda en stor annons från Go-On Databutiken där de visar upp ett gäng Apple produkter och berättar att de nu blivit auktoriserad återförsäljare och efter nyår blir auktoriserad servicepartner. De bygger dessutom om och blir den första AppleCenter butiken utanför storstadsregionerna.

Jag säger som Gert Fylking brukar göra.... "Äntligen!!!"

La upp nyheten på förstasidan.

Jag sticker dit med kameran och anteckningsblocket när det börjar hända grejjer.

Kanon!

Kanon!!!, då har man ju mindre än 4 mil till närmaste Applecenter, Perfekt.. Nu är man nöjd, så då kan man ju övertala farsgubbe på en ny PM G5 Dp, kan inte bli bättre.

Jag håller med om att det är bra att det börjar dyka upp Apple Center utanför storstäderna, så nu får man hoppas på att det ska dyka upp ett Apple-Center åtminstonde hyfsat nära mig (Jag är aldrig i Sundsvall eller Gävle så Office räknas inte) så att jag åtminstonde kan titta på nya modeller lite då och då.
Som lite info så kan man ju säga att MacData hade en fifal i Ljusdal förut (dom fick råd att öppna den efter att skolan köpt in sina några hundra macar från MacData i Gävle om jag minns rätt), den finns visserligen inte kvar men det finns en fin skylt kvar på taket till byggnaden där den låg

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-11 20:48
Ursprungligen av mrsandin:

De bygger dessutom om och blir den första AppleCenter butiken utanför storstadsregionerna.

Jag skulle inte räkna Borås till "storstadsregionerna", men hey, grattis ändå Umeå!

Ursprungligen av skamuel:

Jag skulle inte räkna Borås till "storstadsregionerna", men hey, grattis ändå Umeå!

Stockholm kan mööööjligtvis räknas som en storstad, men nää, vid närmare eftertanke finns det inga storstäder i Sverige

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-11 21:06
Ursprungligen av Kristofer:

Stockholm kan mööööjligtvis räknas som en storstad, men nää, vid närmare eftertanke finns det inga storstäder i Sverige

He, he, allt är relativt, inte sant?

Kul att även norr får ett Apple Center..

Jo jag höll på att sätta kvällskaffet i vrångstrupen när jag såg det, får väl kila in så snart som möjligt och kika

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 23:52
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Kul att även norr får ett Apple Center..

Haha, javisst. Här i norr är det ju lika långt till allting. Gävleborna t.ex. har ju bara en kvarts promenad till Luleå. Härligt att "Norrland" också får ett!

*sjuder av ironi*

Ursprungligen av skamuel:

grattis ändå Umeå!

Grattis Luleå är väl bättre att säga?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-12 17:12
Ursprungligen av skamuel:

Jag skulle inte räkna Borås till "storstadsregionerna", men hey, grattis ändå Umeå!

Umeå?? Det var väl Luleå det pratades om!

Ursprungligen av rhesus:

Umeå?? Det var väl Luleå det pratades om!

Det är inte lätt för er att hålla koll på alla städer norr om dalaälven

Självklart är det i LULEå som butiken öppnas, och inte UMEå som är typ 30 mil söderut,

Ursprungligen av Tjacke:

Det är inte lätt för er att hålla koll på alla städer norr om dalaälven

Självklart är det i LULEå som butiken öppnas, och inte UMEå som är typ 30 mil söderut,

Sen kan man ju fråga sig varför inte ett AppleCenter drar igång i Umeå också, men det är en annan femma.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2004-12-11 22:20

Underbart! Starta ett i Skellefteå också!!!!

Ursprungligen av MagCar:

Underbart! Starta ett i Skellefteå också!!!!

I Skellefte har ni ju redan en butik som är auktoriserad återförsäljare och auktoriserad serviceverkstad. Grafit heter företaget.

Detta var oväntat men varmt välkommet.

Skoj! Jag som är i Luleå tre ggr per termin nu har jag nåt att titta på där uppe!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-12-12 11:40

Fan vad härligt..då kanske man slipper beställa PB från apple store.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-13 23:01

detta är ren glädje..;-P

Det stod en stackars iBook i ett hörn när jag var in där idag, det var allt jag kunde se Inte direkt Apple Store London som jag var in på i förra veckan, snacka om kontraster

Ursprungligen av Håkan A:

Det stod en stackars iBook i ett hörn när jag var in där idag, det var allt jag kunde se Inte direkt Apple Store London som jag var in på i förra veckan, snacka om kontraster

Jag var in och snackade med dem i förrgår, de har inte fått hem prylarna än. Efter jul&nyår ska de bygga om och skapa en mac-avdelning i butiken. Ca 30% av butiksytan skulle bli en mac del med fullsortiment, dvs de skulle ha de flesta produkter hemma. Det blir väl inte lika flashigt som ett riktigt AppleCenter men ändå får man ju känna på prylarna live innan man köper.

Nån gång i februari skulle det visst vara klart.

Det förändrar ju saker och ting, skall bli skönt att kunna kila in och klämma lite...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 11:57

Var in där idag. Fortfarande bara en iBook och en iMac G5 på ett litet bord. Såg råddigt ut. På det lilla lilla displaybordet stod också en skrivare, slarvig ditställt. Dessutom ipods i ett skåp tillsammans med med andra mp3spelare. Ännu ingen iPod shuffle eller Mac mini men de är beställda.

De kommer visst varken ha några PowerMac eller CinemaDisplays hemma utan säljer endast dessa på beställning. Så det verkar bli en lite bantad Mac hörna i butiken. Kan ju iofs bero på att dessa är relativt dyra och företagskunder handlar redan av befintliga återförsäljare som tex Grafit. Att ha en PowerMac med en Cinema display stående utan att bli såld innan nästa version kommer kostar ju en masssa pengar så jag förstår dem.

Jag var där för två veckor sedan och det var rätt lite saker...
Men det är iaf ett steg i rätt riktning!

/Joakim

Riktigt kul, men jag tycker att det överdrivs väldigt mycket. I Luleå finns redan Grafik, som jag köpte min iBook från och deras support är helt underbar.

www.grafit.it

Bevaka tråden