Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte så ny, men macägare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-12 10:44

Tröttnade till slut på tråkningarna att jag inte skrivit ngt inlägg
Har faktiskt varit medlem sedan nov 01, men aldrig skrivit förr.

Kort historik: skaffade mitt underverk Macintosh SE i slutet av 80-talet. Det sved ordentligt i plånboken, för att inte tala om när jag köpte min laserskrivare, NT II!
Den lilla SE:n avlöstes småningom av en Mac II si med den ”stora” hårddisken – hela 80 MB – med en s/v 21-tumsskärm, samt snart också en färgskärm. Pengarna rullade hejvilt!
Men det kom bistrare tider, nästa burk var två – 2 st begagnade Powermacar (en 6100 o en 7100). Dock med rejäla färgskärmar.
Sedan har det blivit lite andra burkar, detta skrivs på en 7500 trimmad med G3-kort. Arbetar mest på en annan burk, en uppskrämd 9500.

För övrigt har jag nyss passerat halvseklet, men har inte helt förlorat min nyfikenhet. Är frilansande grafisk designer, illustratör och typsnitsare.

/nalle

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-13 13:00

Känner igen mig i ditt brev.
Har röjt igenom ett antal olika mackar.
Vilka summor när man räknar.
Och man vet inte när man skall lägga den på hyllan,
det kan bli ganska dyrt att pumpa upp en gammal häck.

/ D

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 16:40

Inte så dyrt, heller...

Höga priser inträffar på dator-pryttlar precis som på bilar – framför allt i första ägarledet.
Om man, som jag, inte har så stort behov av att bekräfta sitt ego genom prylköp och -innehav, behöver det inte bli så farligt (om man inte räknar in dom där första burkarna, ty då infinner sig lätt en hisnande känsla). Exempelvis 7500:n fick jag väl loss för ungefär samma pengar som G3-kortet inuti kostade 6 månader tidigare.
Men eftersom allt jag har är kopplat med scsi-tåtar, så står jag ju utanför den nya världen, d v s USB. Så det får väl bli nån adapter så småningom, om jag måste…

/nalle

1
Bevaka tråden