Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filöverföring Mac-PC med Adium

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-12-12 12:41

Någon som fått det att fungera än? Jag kan varken ta emot eller sända filer till PC-nissar den vägen. Fungerar dock ok med icq, men det programmet är så fruktansvärt fult.

-- Patrik

• Oregistrerad
  • 2004-12-12 13:00

Det funkar för mig iaf när jag använder MSN genom Adium. Det går dock väldigt långsamt.

/Fredrik

• Medlem
  • Solna
  • 2004-12-12 13:31

Adium har tyvärr inte stöd för filöverföring via ICQ-protokollet, däremot finns stöd för MSN-filöverföringar. För övrigt ska tydligen även originalklienten för MSN föra över filer långsamt, så det är inte unikt för Adium X att det inte fungerar perfekt...

Har själv haft lite strul med just det här problemet med adium. Sitter bakom en brandvägg på ett studentnät som krånglar till det hela. Provade för någon dag sedan Skype och fann till min förvåning att filöverföringen där fungerar perfekt och jag kommer upp i så höga hastigheter som nätet tillåter. Så Skype kanske kan vara ett alternativ, är ju rätt så många som börjar använda det och telefonfunktionen har riktigt bra ljud.

mvh Sam

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-13 21:32

Om man kör macversioner av MSN och/eller sitter bakom brandvägg/fel typ av NAT, måste all filöverföringar gå via "switchboard". Vet inte exakt hur det funkar, men det går långsamt helt enkelt.

Adiumutvecklarna jobbar på bättre filöverföring. Idag finns ett visst stöd men inte grafiskt gränssnitt (GUI). I 0.80 kommer det att finnas ett sådant.

å då ska man inte inbilla sig att det går att skicka filer via Adium genom AIM-protokollet heller? dvs jag har försökt och misslyckats ett antal gånger. synd på ett så snyggt program.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-12 02:24

Kan tipsa om att Skype klarar filöverföring bra (dessutom krypterat). Finns för OS X, Win och Linux.

1
Bevaka tråden