Hej alla nya vänner,
Efter att ha köpt en begagnad mjölkvit eMac med OS X av en kamrat till ungarna för att slippa allt trassel med virus och illvilliga active x komponenter samt spionprogram kom jag på mig själv att jag sällan använde dom PC maskiner som fanns i huset längre. Dessutom hände det mer ofta att man satt och dregglade på Applestore och drömde om en ny Mac med mer fart, t.ex den nya iMac G5 med 20".
Efter några månader blev begäret för stort och det skulle handlas Mac hem, dessväre vart det ingen ny iMac G5 20" utan nånting mycke värre (och för plånboken mycke mer smärtsamt) nämligen en Dual 2.0 G5 med 23" Cinema display, allt i borstad aluminium... en iPod åkte med i köpet också.
Ut åkte PC burkarna och in kom nu "the computer", till råga på allt var jag ju tvungen att bygga om hela datorhörnan till nått snyggt som matchade den nya "vännen", det vart ju också lite dyrare än väntat.
En ny fotoskrivare fick det också bli, lite nya nätverksprylar såsom trådlöst 54Mbps nät, 1Gb extra minne, en extra 250Gb HD och ATI Radeon 9800Pro grafikkort.
Nu efter några veckor med min nya Mac och ett JÄTTE hål i plånboken så kan jag bara konstatera följande:
JAG ÄLSKAR MIN(A) MAC(AR)!
Till saken hör att jag driver ett eget IT företag och använder uteslutande PC i jobbet samt att mina kunder gör detsamma men efter nyår startar korståget mot en bättre IT vardag med Apple till hjälp.
Väl mött
Michael Lindquist
PS. har redan börjat att titta på om jag kan byta alla servrar i datorhallen mot XServe... bäva månne budgeten för nästa år