Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blinkande frågetecken på min iMac G3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iMac (233/9.1) visar bara ett blinkande frågetecken vid start. Har inte gjort något särskilt den senaste tiden. Den krånglade iofs lite vid start för ett par veckor sedan också. Reparerade då med skivverktyget och sen funkade den igen. Men den här gången kommer jag inte förbi frågetecknet. Har testat och starta från en OS8-cd (den enda jag hittade utan att vända upp och ner på huset), men utan något som helst resultat. Någon som har några tips? Den plongar när jag trycker på startknappen, cd:n snurrar igång och så.

• Oregistrerad
  • 2004-12-13 09:51

Blinkande frågetecken - Den hittar inget system att boota ifrån.

Jo, men varför, och vad göra? Varför vill den inte starta från OS8-cd:n?

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-13 13:46
Ursprungligen av Hasdrubal:

Min iMac (233/9.1) visar bara ett blinkande frågetecken vid start. Har inte gjort något särskilt den senaste tiden. Den krånglade iofs lite vid start för ett par veckor sedan också. Reparerade då med skivverktyget och sen funkade den igen. Men den här gången kommer jag inte förbi frågetecknet. Har testat och starta från en OS8-cd (den enda jag hittade utan att vända upp och ner på huset), men utan något som helst resultat. Någon som har några tips? Den plongar när jag trycker på startknappen, cd:n snurrar igång och så.

Håller du ned C-tangenten när du försöker starta från cdn då?

Yepp. Läset en ramsa baklänges från sjunde mosebok också.

• Oregistrerad
  • 2004-12-13 20:33

Två saker:
Är CD:n för iMac G3 (ganska viktigt eftersom skivorna skiljde…)
Snurrar HD:n över huvud taget igång?

Jo, HD:n snurrar. Den låter som vanligt till en början. Men när frågetecknet börjar blinka låter det som den hakat upp sig. Inte så konstigt kanske iofs, eftersom den inte gör nåt ... Kan faktiskt inte svära på om CD:n är till iMacen eller om den tillhör nån äldre burk. Hur viktigt är det att hitta rätt cd? Finns det många varianter?

1
Bevaka tråden