Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop 1.0.7 och Mac OS 9.1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade en tidig version av Photoshop (1.0.7) från 1990 på en av mina backup-cd. Kopierar PS-mappen till min HD och dubbelklickar på programikonen, 2sek. senare startar programmet i 9.1, och det funkar! Riktigt kultigt, startfönstret i s/v och ett minimum av menyer/paletter, mycket rent och användarvänligt Någon som har en tidigare version? Första versionen av PS kom väl 1986-87.

Vad saknar man mest i denna tidiga version av Photoshop?

Jadå! Jag har Photoshop 1.0 på diskett, den åker fram vid högtidliga tillfällen och vid avancerad bildbehandling!

MVH Mattias

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-12-28 11:47

Törs man fråga om hur mycket (lite?) minne den tilldelas /använder?

  • Medlem
  • 2001-12-28 14:43

Efter mycket grävande på gamla DeskTape band och backup CD-skivor från ´94 fann jag Photoshop 0.93beta. det är lite gulligt och halvmagiskt att det funkar men Adobe har alltid följt guidelines och Apple har alltid värnat om bakåtkompatibilitet. Såval 68k -> PPC skiftet som den trots allt riktigt kompetenta classic mljön i OS X. Den startar faktiskt under classic också... inte så stabilt dock

  • Oregistrerad
  • 2001-12-28 16:19

Lite off topic när ni snackar vers 1, men jag har en beta av PS7 som jag kör i OS X o den funkar hur bra som helst. Har inte kraschat en enda gång o då har jag använt den väldigt mycket. Så det ser lovande ut!

[ 28-12-2001: Meddelandet ändrat av: bOOzo ]

  • Medlem
  • 2001-12-28 16:30

He he jo något

/start off-topic reply

Samtidigt kan man ju notera att Eelspout eller vad de nu kallade ImageReady tagit ett duktigt skutt (till version 7). Farmförallt trevligt att se att de utnyttjar opacitet och Aqua / Quartz ordentligt is sin load-ruta. Jag menar en dialog som inte är fyrkantig... att det skulle ta så tid att kunna göra det snyggt.

/end off-topic reply

Photoshop 1.0 fungerar bra i Classic också. Vem dehöver då Photoshop 7 ?

1
Bevaka tråden