Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det bara jävlas...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu får jag inte surfa längre...
har slängt in 10.2 nu,
hade som sagt tidigare en massa problem med att datorn inte ville gå igång..
nu funkar den ju men är inte särskilt stabil, står den stilla i nån timme så hänger den sig troligast...senast slog jag på en tankning och gick och la mig, under tiden så hade den hängt sig.
Nu får jag inte surfa längre, killen delar ut adsl via Xp, och det har gått bra tills idag.
Jag får ip, jag kan pinga honom, men mer än så händer det inte, inte heller i 9an så det beror väl nog inte på OsX heller.
Nämnas kan att vid starten så står den ett bra tag kvar på "Initializing network blaha", vilket jag har för mig att den brukade göra förut när man gjort nån ändring eller så...

Nåt tips? Har ingen aning, (som vanligt ;P ) vad jag ska göra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-31 16:44

Hur installerade du 10.2? Uppdaterade du existerande system eller installerade du nytt system?

Vilka är dina tre första siffror i IP-nummret?

Uppdaterade, och ip:n jag får börjar på 169..
men som sagt, eftersom den surar även i 9an så borde det inte bero på 10.2...det funkade ju dessutom bra innan krasch :/

jag tror att problemet ligger i XP burken.

Om du får ett IP som startar på 169 så betyder det att din dator inte får något tilldelat IP nummer utav en DHCP-server. Dvs att din dator tilldelar sig ett eget IP-nummer som inte fungerar. Ett tips är att kolla DHCP-servern som delar ut IP-nummer. Det är snarare där problemet ligger.

Min burk är lite lustig...den verkar helt och hållet krångla bara för att vara jävlig...
pulade på lite och ändrade till manuell dhcp och lade in eget ip på 192osv...
testade en gång och det funkade inte...
testade runt lite, till slut så gick det...med just det manuell dhcp....
förstår mig inte alls på den...men nu funkar det!

Tror den vill till civilisationen *bor i skogen*

1
Bevaka tråden