Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tillbaka AirPort-status i menyraden?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Hur får jag tillbaka AirPort Status i menyraden. Den har liksom försvunnit. I inställningar får Air-Port så har jag Markerat. Visa AirPort-Status i menyraden men när jag stänger ner och går sen tillbaka till inställningar så har den bocken försvuniit.

Jätteskumt. Airporten fungerar som den ska, det e bara det att den inte syns i menyraden.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-14 14:26

Leta rätt på mappen Menu Extras.
System/Bibliotek/CoreServices/Menu Extras.
Dubbelklicka på Airport.menu

Testa gärna något annat när du ändå har mappen öppen t ex Eject.menu

Jag dubbelklickade på den men den bara flashar lite o sen händer ingenting.Fortfarande ingen Airport ikon i menyraden

Senast redigerat 2004-12-14 16:00
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-14 16:12

Kolla under Airport under Nätverk i Systeminställningar. Har för mig att det finns en kryssruta för Visa Airport status i menyraden.

Ursprungligen av waehlby:

Kolla under Airport under Nätverk i Systeminställningar. Har för mig att det finns en kryssruta för Visa Airport status i menyraden.

Det har jag redan nämnt i första inlägget.

• Avstängd
  • International user
  • 2004-12-14 17:18

Låter som du borde reparera rättigheter och starta om datorn.
/Mattias

Mattias: Tack för ditt svar. Har redan gjort det men det har inte hjälpt. Ringde Apple Support och de nämnde alla saker jag redan har gjort. Det får bli att formatera om. Hmmm ingen bra början för en switcher. Att ett sådant liten grej ska ställa till det att jag måste formatera

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-14 18:48

Innan du installerar om, testa att starta i single-user-mode (håll nere kringla och S vid uppstart) och kör fsck. Det lilla unix-programmet har ibland löst de märkligaste problem för mig.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-14 18:51

Installera om den senaste versionen av AirPort-programvaran.
Kolla i Programuppdatering ifall den inte ligger där och väntar.

helmer: ska test ditt förslag imorgon, då dator e på jobbet.

Macus: Programuppdatering e tom. Systemet e alltså uppdaterat till det senaste.

• Avstängd
  • International user
  • 2004-12-14 20:28

Har du testat att skapa en ny användare och se om samma problem uppstår där? Om det inte gör det så är det definitivt en rättighetsgrej, om det gör det så är det något annat, men jag tycker att det verkar lite drastiskt att installera om systemet.
/Mattias

Mattias L: Ikonen saknas även när man har skapat ny användare. Ska testa "helmers" förslag och se ifall det löser problemet.

Fungerar inte efter att ha kört /sbin/fsck -fy så störigt Ja ja...får formatera om. Dumt att ifall det händer igen att jag måste formatera om igen. Helt galet

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-15 12:30

Har du kollat crash reporter om det är så att den krashar när du försöker dubbelklicka på Airport.menu? Kanske kan ge en vägledning.
Sorry för min första post. Läste lite för slött...

Nej det har jag inte gjort, jag håller på och formaterar om. Hoppas att den inte händer igen efter formateringen.

1
Bevaka tråden